صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: رشد شاخص‌های فرهنگی نقش بسزایی در سلامت جامعه، تقویت اعتقادات و باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم پورجمالی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان سه‌شنبه ۲۲ آبان در نشستی با کارشناسان فرهنگی در سخنانی اظهار کرد: آمار‌ها و گزارش‌ها شش ماهه اول سال جاری از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی حاکی از آن است که شاخص‌ها رشد بهتر و بیشتری نسبت به سنوات گذشته داشته و باید این مهم استمرار یابد.
وی با بیان اینکه پیشبرد اهداف و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی یکی از سیاست‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است، عنوان کرد: اگر مسائل فرهنگی ارتقا پیدا کند بسیاری از مشکلات و معضلات حوزه فرهنگی کاهش می‌یابد و این مهم حتی تاثیر بسزایی در اقتصاد و معیشت مردم حتی خواهد داشت.
حجت‌الاسلام پورجمالی عنوان کرد: باید تلاش شود در مناطق آسیب‌پذیر شاخص‌های فرهنگی به اندازه و متناسب رشد قابل توجهی داشته باشد گرچه بحمدلله تلاش بی وقفه روحانیان در این محلات بی وقفه است و خدمات فرهنگی آنان به جامعه هدف مشهود است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز کرد: امروز فرهنگ و رشد شاخص‌های فرهنگی نقش بسزایی در سلامت جامعه، تقویت اعتقادات و باور‌های دینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و بدون برنامه ریزی و آینده نگری در حوزه فرهنگ و از سوی دیگر مبتنی بر شناخت و برآورد دقیق، علمی و جامع از وضعیت موجود برای متولیانی که داعیه‌دار فرهنگ در کشور هستند امکان‌پذیر نیست.

وی در پایان گفت: با توجه به نقش بی‏‌بدیل فرهنگ در توسعه کشور، هرگونه اقدام در زمینه فرهنگ اعم از سیاست‌گذاری، برنامه‏‌ریزی و زمینه‌سازی نیازمند ابزاری برای شناخت واقع‌گرا از وضعیت موجودو شناسایی قوت‏‌ها، فرصت‏‌ها و ضعف‌ها، آسیب‏‌ها و تهدید‌ها است که می‌طلبد کارشناسان این عرصه زمان بیشتری را برای رشد شاخص‌های فرهنگی صرف کنند.
انتهای پیام