صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۴۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

گروه فرهنگی - اکران فیلم‌های منتخب بخش داستانی و مستند جشنواره ملی «فیلم کوتاه رضوی» عصر امروز در یزد آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، اکران فیلم‌های منتخب بخش داستانی و مستند جشنواره ملی «فیلم کوتاه رضوی» عصر امروز در یزد آغاز می‌شود.
اکران فیلم‌ها به مدت سه روز و در چهار سانس از ساعت 16 امروز آغاز شده و تا ساعت 23:45 ادامه خواهد داشت که 45 فیلم منتخب بخش داستانی و 27 فیلم منتخب بخش مستند در سینما تک یزد اکران خواهد شد.
محمدرضا اصلانی، مهدی نادری، امیر احمد پهلوانیان، محمد‌حسین فرج و طیبه فلکیان به‌عنوان اعضای هیئت داوران جشنواره انتخاب و قرار است به ارزیابی 45 فیلم های منتخب از سوی هیئت انتخاب جشنواره بپردازند و در هر بخش برگزیدگان نهایی را معرفی کنند.
در جشنواره امسال فیلم رضوی در مجموع 503 اثر به دبيرخانه ارسال شده كه پس از بازبينی و بررسی 401 اثر، تعداد 72 فيلم در بخش مستند و داستانی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
314 فیلم در بخش داستانی به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 256 مورد بازبینی و در نهایت 45 اثر به بخش مسابقه راه یافت، همچنین در بخش مستند نیز در مجموع 189 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت 45 اثر داستانی برای بخش رقابت نهایی انتخاب شدند.
در بخش داستانی 17 اثر از تهران، 9 اثر از یزد، 5 اثر از قم و از استان‌های اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی و خوزستان هر کدام دو اثر همچنین از استان‌های خراسان رضوی، کردستان، مازندران، کرمان، آذربایجان غربی و همدان هر کدام یک اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
در بخش مستند 10 اثر از یزد، چهار اثر از تهران، دو اثر از اصفهان، دو اثر از مرکزی و از استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز، گیلان، کرمان، قم، چهارمحال و بختیاری، مازندران، فارس و کهگیلویه و بویراحمد هر کدام یک اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
بیشترین آثار ارسالی به جشنواره مربوط به استان تهران و پس از آن استان یزد بوده است.
ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت علیهم السلام و همچنین بهره‌گیری از منابع معتبر دینی و احادیث و روایات مرتبط با فرهنگ رضوی از مهم‌ترین اهداف جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی است.
سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی 27 تا 30 آبان‌ماه جاری در شهر یزد برگزار می شود و تماشای فیلم‌های منتخب جشنواره برای عموم مردم رایگان است.

انتهای پیام