صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۵۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل آموزش و پرورش البرز از برگزاری محافل انس با قرآن با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس این استان خبر داد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، هدف از اجرای این برنامه معنوی را تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به فراگیری آموزه‌های قرآنی و انس با این کتاب آسمانی ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه این محافل قرآنی با مشارکت دانش‌آموزان نخبه قرآنی استان در نمازخانه‌های مدارس و مساجد نزدیک مدارس شهری و روستایی البرز برگزار می‌شود، افزود: در این محفل نورانی دانش‌آموزان به روخوانی و جزخوانی قرآن‌کریم با همراهی برخی از والدین خود می‌پردازند.
قاسمی بیان کرد: در برخی از محافل قرآنی، قاریان برجسته بین‌المللی کشور، معلمان و مردم ولایتمدار استان نیز شرکت می‌کنند.
این مسئول تاکید کرد: در این محافل قرآنی سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن برای جزءخوانی و آموزه‌هایی از کتاب آسمانی مسلمانان استفاده شود.
وی در پایان با بیان اینکه برگزاری محافل انس با قرآن بهترین اثرگذاری را در عرصه تربیتی و اجتماعی دارد و توفیق انس و الفت مضاعف با کلام وحی و بهره‌مندی از مبانی قرآنی را بیش از پیش برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند، افزود: بر این اساس از ابتدای سال جاری محافل انس با قرآن دانش‌آموزی با حضور قاریان قرآنی و مداحان اهل بیت(ع) در مدارس البرز برگزار شده است.
انتهای پیام