صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۵۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز تأكید كرد: باید باور كنیم كه تنها راه نجات كشور بازگشت به فرهنگ بسیج و حاكمیت تفكر بسیجی بر همه عرصه‌ها است.

به گزارش ایكنا از فارس، موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 29 آبان‌ماه در جمع كاركنان این ناحیه به فرا رسیدن ایام هفته بسیج اشاره كرد و گفت: بسیج جایگاهی ملکوتی است. مکانی برای درس چگونه زیستن انسان‌ها، جایگاه عشق و صفا و صمیمت و در یک کلام، شهید جبهه‌ها و قهرمان یا مظلوم پشت جبهه‌هاست.
وی با بیان اینکه امسال جشن گرامیداشت هفته بسیج را با شکوه‌تر برگزار خواهیم کرد، افزود: در هفته بسیج سال جاری این ناحیه 450 برنامه عمومی و محوری در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، پزشکی، فرهنگی ورزشی، نشست‌های بصیرتی، یادواره‌های شهدا در منطقه غرب شیراز برگزار خواهد کرد.
زارعی بیان كرد: هفته بسیج فرصت خوبی برای بازخوانی آن روزها و روزهای پس از آن است؛ روزهایی كه بسیجیان بازمانده كه نه، بازگشته از معراج، نه تنها قدر ندیدند و بر صدر ننشستند، كه گاه طعنه هم شنیدند و به حاشیه نیز رانده شدند. اما این فرزند و جانشین فرزانه امام بود كه بسیجی را همیشه حاضر در میدان می‌خواست و می‌خواهد.
وی با بیان اینکه بسیجیان در حال فعالیت داوطلبانه سازندگی در مناظق محروم ایران هستند، ادامه داد: بسیجی گرچه مرد میدان‌های خطر و فداكاری است، اما فقط برای آن روزها نیست. هر روز و هر هفته از آن بسیج است و راه نجات نیز حضور جانانه آنان در میدان. باید باور كرد كه تنها راه نجات كشور بازگشت به فرهنگ بسیج و حاكمیت تفكر بسیجی بر همه عرصه‌ها است.
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز گفت: نوجوانان، جوانان و پیران جوانمردی كه داوطلبانه و بی هیچ ادعا روزهای سخت جنگ را مردانه پشت سر نهادند و بدون درخواست پاداش و سپاس، فقط برای ادای تكلیف، در برابر بی رحم‌ترین دشمنان این آیین و سرزمین سینه سپر كردند.
وی یادآور شد: در طول هشت سال دفاع، بسیج آن چنان درخشید كه دشمنان اعتراف كردند كه قدرتی در بسیج نهفته است كه می‌تواند با یكایك ارتش های كلاسیك جهانی مقابله كند.
زارعی تأكید كرد: بسیج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آن‌ها را به جبهه‌های نبرد برعهده داشت و در این مدت توانست جمیعت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب الله، در درون خود بپروراند و پایه‌ریزی ارتش مردمی را دنبال كند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان مظلوم و سلحشور جبهه‌های توحید به همراه امت شهیدپرور، از این آزمایش الهی سربلند و پیروز بیرون آمدند.
وی در خصوص شرکت خواهران در بسیج نیز گفت: مركز بسیج خواهران مأموریت جذب، آموزش و سازماندهی بانوان را بر عهده دارد و تاكنون توانسته است در امر آموزش خواهران در زمینه‌های نظامی امدادگری، عقیدتی، سیاسی و سوادآموزی، خدمات و اقدامات مؤثری انجام دهد.همچنین خواهران بسیجی در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها نیز حضوری فعال داشتند و در تهیه و تدارك وسایل مورد نیاز رزمندگان اسلام، زحمات فراوانی را متحمل شدند.
وی یکی از مأموریت‌های بسیج را مقابله با استكبار و در رأس مأموریت‌های بسیج و ستیز با جهانخواران و به ویژه دشمن اصلی این انقلاب، آمریكا دانست، گفت: مأموریت‌های دیگر این نهاد مقدس مبانی نظیر قیام در مقابل انحرافات، تحمل صبر و مبارزه علمی و عملی، تعلیم و تربیت جوانان در جهت پاسداری از اصول و اهداف انقلاب و نظام هستند.
زارعی در پایان در مورد اهداف تشكیل بسیج نیز گفت: از اهداف تشكیل بسیج می‌توان به ایجاد توانایی‌های لازم دفاعی و رزمی و توانایی آحاد مردم به‌منظور کمک به هنگام بروز بلایا و حوادث اشاره كرد ضمن اینكه یکی از شاخصه‌های اهداف بسیج کمک به دولت در امر سازندگی است.
انتهای پیام