صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۵۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

گروه اقتصادی- سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر 67 هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در کشور فعال است که 33 هزار مورد از آن‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

به گزارش ایکنا از البرز، محسن صالحی‌نیا، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی سه‌شنبه، 29 آبان در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط البرز اظهارکرد: محصولات بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط صنعتی به طور مستقیم در سبد مصرفی آحاد جامعه قرار نمی‌گیرد و در فرایند تولید کالاهای بادوام مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: مثلا همه قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی از جمله یخچال و جاروبرقی در خود کارخانه تولید نمی‌شود و توسط صنایع کوچک و متوسط تامین می‌گردد.
این مسئول بیان کرد: صنایع کوچک و متوسط اهمیت و ارزش زیادی در زنجیره تامین، ایجاد ارزش افزوده و تولید کالاهای نهایی دارند به همین دلیل دولت سیاست‌های ویژه‌ای برای حمایت از آنها دارد.
وی گفت: صنایع کوچک و متوسط سه نیاز عمده دارند که اولی تامین زیرساخت‌های لازم در فضای فعالیت است.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: باید زیرساخت‌هایی مثل گاز، آب، برق و ... واحدهای فعال و واحدهایی که به تازگی مجوز فعالیت گرفته‌اند در شهرک‌های صنعتی فراهم شود.
این مسئول افزود: علاوه براین، این واحدها باید در زمینه مهارت آموزی، آموزش و ارتباط با صنایع و واحدهای بزرگ حمایت شوند.
صالحی‌نیا گفت: با این ارتباط صنایع کوچک و متوسط می‌توانند از مزیت تعامل با صنایع بزرگ در بخش‌های مختلف مثل بازاریابی تولیدات خود بهره بگیرند.
وی ابراز کرد: نیاز سوم واحدهای کوچک و متوسط تامین نقدینگی است که دولت یازدهم و دوازدهم در این خصوص عملکرد مناسبی داشته است.
این مسئول گفت: دولت سال گذشته تسهیلات ویژه ای برای تامین سرمایه درگردش، نوسازی این واحدها و ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی جدید اختصاص داده است.
این مسئول اضافه کرد: دولت با تشکیل کارگروه‌های مثل رفع موانع تولید و اجرای طرح‌هایی از قبیل طرح رونق تولید حمایت خاصی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط داشته است.
صالحی نیا خاطر نشان کرد: باید هر سال با اتخاذ سیاست‌های جدید و اجرای طرح‌های مختلف، موانع موجود در مسیر فعالیت صنایع کوچک و متوسط از میان برداشته شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش برای رفع مشکل تامین مواد اولیه صنایع کوچک و متوسط ابراز کرد: تعاونی‌های تامین مواد اولیه شکل گرفته تا از این طریق مشکل موجود در این خصوص مرتفع شود.
وی اظهار کرد: تامین انفرادی مواد اولیه برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط آسان نیست ولی این فرایند در قالب تعاونی با سهولت انجام می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: این روزها به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی بسیاری از کالاهایی که واحدهای کوچک و متوسط تولید می‌کنند محدود شده که این به نفع تولیدکننندگان داخلی است.
این مسئول ادامه داد: درحال حاضر عرضه کالا با اقبال خوبی از سوی خریداران مواجه است و تولیدکنندگان به واسطه محدودیت واردات مشکل کمتری برای فروش دارند.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب 978 مورد است که در حال حاضر 807 مورد از آنها در حال بهره برداری است.
این مسئول ابراز کرد: واحدهای فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی 74 هزار و 500 قرارداد دارند.
وی اظهار کرد: تا پایان شهریور امسال حدود 57 شرکت توسعه صادرات در کشور به ثبت رسیده که این شرکت‌ها خدمات صادراتی به واحدهای صنعتی ارائه می‌دهند.
این مسئول در پایان گفت: در حال حاضر 67 هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در کشور فعال است که 33 هزار مورد از آن‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.
انتهای پیام