صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۵۹۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

گروه اجتماعی ـ‌ اولین همایش ملی «هویت کودکان ایران اسلامی» با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی در یزد آغاز شد.

به گزارش ایکنا از یزد، اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی صبح امروز، 30 آبان‌ماه با حضور حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور، معاونان آموزش ابتدایی و جمعی از آموزگاران و مربیان در سالن دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد آغاز شد.
سعیده بهادرزاده، دبیر اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی اظهار کرد: 2 هزار و 200 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده که از مجموع آثار 415 مورد در بخش مقاله، 118 فیلم کوتاه، 235 اثر در بخش قصه گویی، هزار و 161 عکس، 145 اثر مربوط به بخش آواها و نواهای بومی - محلی و بقیه نیز در بخش دکلمه بوده است.
بهادرزاده عنوان کرد: از تعداد مجموع مقالات علمی، 200 مورد پذیرفته شد که 52 مورد آن در قالب سخنرانی ارائه می شود و در مجموع از 20 اثر برگزیده در بخش های مختلف در اختتامیه همایش تجلیل می شود.
وی افزود: هویت، رشد و تعالی همه‌جانبه دوران کودکی، عناصر هویت و فرایند هویت‌یابی در کودکان دوره پیش‌دبستانی در بستر فرهنگ اسلامی ایرانی، بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت کودکان، نحوه بازنمایی آنها در الگو هویت اسلامی ایرانی از محور‌های این همایش است.
بهادرزاده عنوان کرد: نقش فرایندهای اجتماعی در هویت یابی کودکان، بازنمایی هویت اسلامی ـ ایرانی کودکان در رسانه ها، سینما و فناوری های دیجیتال ارتباطی، اطلاعاتی و انواع هویت کودکان و نحوه بازنمایی آن در الگوی هویت اسلامی با توجه به اسناد بالا دستی آموزش و پرورش از دیگر محورهای همایش است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری 11 کارگاه آموزشی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: 3 هزار و 800 نفر ساعت در این کارگاه ها آموزش داده می شوند.

انتهای پیام