صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۷۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۳
کامیاب‌مقدس اعلام کرد:

گروه فرهنگی ـ رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان به زمان برگزاری همایش ملی نظام فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ اشاره و اظهار کرد: در روز چهارشنبه ۷ آذرماه سال جاری ساعت ۸ صبح این همایش با حضور مهمان ملی و استانی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر افتتاح و در پایان روز چهارشنبه ۷ آذرماه اختتامیه را خواهیم داشت.

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا کامیاب‌مقدس، رئیس جهادانشگاهی استان کرمان و دبیر اجرایی همایش ملی نظام فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ دیروز دوشنبه، 5 آذر در نشست خبری همایش ملی نظام فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ، این همایش را یک کار فرهنگی کلان در سطح ملی دانست و گفت: این همایش به همت جهاددانشگاهی استان، دانشگاه شهید باهنر کرمان، موسسه صدرا، موسسه انقلاب اسلامی، مرکز حفظ و نشر دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ کشور و استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور به حساب می آید، افزود: با توجه به اینکه فرهنگ از مهمترین مسایل روز کشور است لذا پرداخت به مقوله فرهنگ در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.
دبیر اجرایی همایش ملی نظام فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ با بیان این مطلب که حوزه‌های علمیه، علما و طلاب در کنار نخبگان در این همایش همکاری داشتند، تصریح کرد: بعد از باز شدن سایت همایش تا 7 آبان‌ماه فرصت ارسال مقالات بود که 170 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و از این تعداد 80 مقاله برگزیده شد که 25 مقاله در روز همایش به صورت سخنران و تعدادی نیز به پوستر ارایه خواهند شد.
وی به زمان برگزاری همایش اشاره و اظهار کرد: در روز چهارشنبه 7 آذرماه ساعت 8 صبح این همایش با حضور مهمان ملی و استانی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر افتتاح و در پایان روز چهارشنبه 7 آذرماه اختتامیه را خواهیم داشت.
کامیاب‌مقدس مناسبت فرهنگ با سیاست؛ اقتصاد، امنیت و فناوری؛ پدیده‌های نوظهور و فرهنگ؛ وظایف و حدود نظام اسلامی در عرصه فرهنگی؛ عناصر پیشران در فرهنگ؛ تهاجم فرهنگی؛ بنیادها و مبانی فرهنگ؛ مدیریت فرهنگ؛ چیستی و قلمرو فرهنگ را از محورهای این همایش برشمرد.
وی با بیان این مطلب که جنبه‌های کاربردی مسائل فرهنگی در این همایش مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های مختلف نیاز به پیوست سند فرهنگی دارد.
رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان با بیان این مطلب که در این همایش به جنبه‌های کاربردی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخته شده، اظهار کرد: کتاب چکیده مقالات همایش تهیه و در روز همایش تقدیم فرهنگ‌دوستان و مهمانان همایش خواهد شد.
وی افزود: نشست فرهنگی در تابستان گذشته به جنبه‌های مدیریت فرهنگی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت، همچنین کارگاه آموزشی برای فعالان و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه شهید باهنر و پیش همایش منشور فرهنگی انقلاب اسلامی از جمله پیش همایش‌های این همایش بودند.
کامیاب‌مقدس با اشاره به اینکه نشست ادبیات در فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری در دانشگاه باهنر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این همایش با حداقل مسائل مالی و با بهره‌گیری از امکانات موجود استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام