صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۸۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: مردم نیکوکار استان کردستان در هشت ماهه نخست امسال ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه مردم نیکوکار این استان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در هشت ماهه امسال پرداخت کردند، گفت: با جمع آوری این میزان، شاهد تحقق ۹۷ درصدی برنامه زکات امسال بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ، زکات غلات و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه بوده است، افزود: پنج میلیارد تومان نیز زکات مال‌التجاره و ۵۰۰ میلیون تومان نیز سایر اموال زکاتی بوده است.
شیخی‌زاده با بیان اینکه تعهد زکات امسال جمع آوری ۱۸ میلیارد تومان است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در این استان هزینه شده است، ادامه داد: کمیته امداد ۷۰ درصد از این زکات را برای امور فقرا و نیازمندان همچون پرداخت کمک هزینه تحصیلی، درمانی، معیشت، مسکن و ازدواج هزینه کرده و ۳۰ درصد نیز برای ساخت پروژه‌های عام المنفعه صرف شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان یادآور شد: تمامی هزینه کرد زکات با همراهی و همکاری معتمدین محل، امامان جماعت و نیکوکاران و مردم همان محل جمع آوری شده هزینه و صرف شده است.
انتهای پیام