صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۹۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۷ وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 87 وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه همانند گذشته، شهرستان زابل بیشترین سهم موقوفات را به خود اختصاص داده است، افزود: از این تعداد، 34 وقف در شهرستان زابل صورت گرفته که عمدتاً شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و یک مورد نیز موقوفه عام‌المنفعه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: شهرستان زاهدان با 26 مورد وقف جدید، ایرانشهر با 17 مورد و زهک نیز با 10 وقف جدید در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه غیر از ایرانشهر، در سایر شهرستان‌ها نیت موقوفات عمدتاً ساخت مسجد، خانه عالم و حسینیه بوده است، اظهار کرد: متأسفانه تنوع نیات در استان کم است، در حالی که وقفیات باید متناسب با نیاز روز جامعه صورت گیرد.
مؤمنی‌مقدم افزود: وقف همواره در طول تاریخ به‌دنبال برطرف کردن نیازهای روز جامعه اعم از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است، از این رو واقفان باید نیاز را در نظر گرفته و یا از کارشناسان ما در این حوزه مشورت بگیرند.

انتهای پیام