صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۶۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

گروه اجتماعی ـ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ۲۰ درصد طرح‌های اشتغالزای کمیته امداد مرتبط با صنایع‌دستی است.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، سیدرضا حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی‌ شب گذشته، 13 آذرماه جاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 20 درصد از طرح‌های تحت نظارت کمیته امداد استان در حوزه اشتغال با صنایع‌دستی مرتبط است.

وی با اشاره به یکی از مهمترین مشاغل و صنایع‌‌دستی ‌بین مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی بحث‌ قالیبافی است، بیان کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و 52‌ کارگاه قالیبافی برای فعالیت مددجویان کمیته امداد استان وجود دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سه هزار و 100 بافنده در بحث قالیبافی داریم، بیان کرد: چرم، حوله‌بافی و تراش سنگ‌های قیمتی از دیگر صنایع‌دستی است که مددجویان کمیته امداد به فراگیری آن علاقمند هستند.

وی ادامه داد: آموزش صنایع‌دستی از مؤلفه‌های مهم اشتغال‌زایی در کمیته امداد است که در این راستا دوره‌های آموزشی بسیار مطلوبی در استان و در دوره تربیت مربی داشته‌ایم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: برپایی نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای صنایع‌دستی در بازاریابی و فروش هنر هنرمندان صنایع‌دستی بسیار مهم است.

انتهای پیام