صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
آیت‌الله میرعمادی:

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان به سابقه ۶۵ ساله استکبارستیزی دانشجویان اشاره و با ذکر این مطلب که استکبارستیز ی شاخصه دانشجویان انقلابی است، اظهارکرد: جنبش دانشجویی به دنبال ترویج گفتمان انقلابی باشد.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مردم خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان اظهارکرد: دلیل نام‌گذاری ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو به ۶۵ سال پیش و به‌خاطر شهادت سه دانشجوی عزیزی که در برابر سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا اعتراض و ایستادگی کردند برمی‌گردد.

وی با ذکر این مطلب که  از همان زمان جنبش دانشجویی در ایران شکل گرفت و امرور جنبش دانشجویی ۶۵ سال سابقه دارد، تصریح کرد: هدف از این جنبش حرکت جوانان به سوی اصلاح وضعیت کشور و جلوگیری از انحراف سیاسی در سیاست‌های کلان کشور بود.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که ۱۶ آذر به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب متعلق به دانشجوی ضد آمریکایی و ضد استکبار و استبداد است، افزود: ماهیت جنبش دانشجویی ضد استبداد بودن، ضد استکبار بودن و حق طلبی و عدالت خواهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه روز دانشجو یک واقعه تاریخی ماندگار در تاریخ است، اضافه کرد: امروز هم نیازمند به جنبش دانشجویی ضد آمریکایی هستیم، امروز هم دانشجویان باید در عرصه اجتماع نقش آفرینی کنند و پیشتاز باشند و حرکت دانشجویی ما باید به سمت مطالبه گری برود.

جنبش دانشجویی به دنبال ترویج گفتمان انقلابی باشد

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که وانشجویان باید با صراحت و قاطعیت و بدون چشمداشت حق طلبی خود را دنبال می کنند، تصریح کرد: امروز حرکت دانشجویی ما باید به سمت مطالبه گری برود، بخواهند مسئولان پاسخگو باشند و همین امر جلوی خودکامگی ها را می گیرد. امروز جنبش دانشجویی ما باید به دنبال ترویج گفتمان انقلابی باشد.

این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که دانشجو مبارزه با فساد و اشرافی گری را دنبال کند تا این جنبش سالم و زنده باقی بماند، تصریح کرد: جنبش دانشجویی باید در برابر استکبار و استبداد و فساد و انحراف و ناحقی ها ایستادگی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام رهبر معظم انقلاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: جایگاه نماز بر کسی پوشیده نیست، در اسلام هیچ چیزی به اندازه نماز با اهمیت نیست، نماز ستون خیمه دین و معیار قبولی اعمال است.

آیت‌الله میرعمادی لزوم توجه به ادای صحیح نماز را از محورهای پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز برشمرد را افزود: نماز را با قرائت، خشوع و خضوع بخوانیم. قطعا نتایج عملی فراوان داردو از هفته آینده عده‌ای از اساتید به مصلی می‌آیند برای تصحیح قرائت نماز؛ نمازگزاران بیایند قرائت نماز خود را در محضر اساتید داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان لزوم توجه به جنبه تربیتی نماز را دیگر محور پیام رهبر انقلاب دانست و گفت: نماز آثار تربیتی فراوان برای نسل جوان دارد. در این رابطه مسئولیت خانواده ها، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها سنگین است. اینکه نماز را به گونه ای ترویج کنیم که اثر تربیتی را در نسل جوان ببینیم.

خطیب نماز جمعه خرم آباد با ذکر این مطلب که فعالیت موشکی ایران ضامن امنیت ما و خار چشم دشمنان ماست، افزود: همین فعالیت‌های موشکی بوده که دشمنان را در برابر ملت ایران وادار به تعظیم کرده است.

این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که  امروز ما در برابر دو سیاست غلط قرار داریم، افزود: یکی سیاست خصمانه آمریکا که دائما کینه توزی می‌کند و دیگری سیاست مزورانه اروپایی‌ها که با چرب زبانی اقدام می‌کنند؛ از مسئولان می.خواهیم در برابر این دو سیاست غلط فعالیت دیپلماسی انقلابی داشته باشند. 

انتهای پیام