صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۰۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن عبدالله بن حسن تبریز، با بیان اینکه ۱۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و داستان‌های قرآنی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

حسن زاهدی، مدیر خانه قرآن عبدالله بن حسن تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 150 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و داستان‌های قرآنی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: اعتقاد قلبی به حقانیت، جامعیت و جاودانگی قرآن مجید و جایگاه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به عنوان تبیین‌کنندگان علمی و عملی قرآن و محبت و مودت نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) از مهم‌ترین اهداف آموزش عمومی قرآن کریم محسوب می‌شود.
وی به پایه‌های سنی قرآنآموزان این خانه قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
زاهدی ادامه داد: خواندن خوب مستلزم توجه به نشانه‌های آوایی حروف و كلمات است. خوانندگان نشانه‌های آوایی، با استفاده از دانش الفبایی خویش، بین كلمات و تلفظ آن‌ها تداعی برقرار می‌كنند و از این طریق خواندن را شروع می‌كنند.
مدیر خانه قرآن شهری عبدالله بن حسن تبریز، ضمن بازگو نمودن سروکار قرآن با روح و جان متعلّم یادآور شد: آموزش قرآن به جهت طبیعت خاص خود که با روح و جان متعلم سروکار دارد، قرار است آموزشی باشد که قرآن را محبوب و معشوق قرآن‌آموز سازد و هر شیوه آموزشی که این دوستی و محبت را بهم زند و باعث ییزاری قرآن‌آموز شود، مطلوب نخواهد بود.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: ایشان می‌فرمایند: خداوند بی همتا و قدرتمند، کتاب خویش را بر شما نازل فرمود و او راستگو و نیکوکار است. در قرآن خبر شما و خبر آنان که پیش از شما بودند و آنان که پس از شما خواهند آمد، همچنین خبر آسمان و زمین است.
زاهدی، از فرضی نبودن شخصیت‌های داستان‌های قرآنی گفت و تاکید کرد: هیچ یک از داستان‌های قرآنی براساس خیال‌پردازی یا شخصیت‌های فرضی نیست و همه قصه‌های قرآن واقعیت داشته‌اند و در واقع، روایتی الهی از یک رویداد حقیقی هستند.

انتهای پیام