صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۰۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

گروه هنر ــ اظهارات اخیر حسین علیزاده، هنرمند پیشکسوت موسیقی، پس از دریافت مقام شهروندی افتخاری شیراز، نشان از پایبندی او به فرهنگ و هنر ایران‌زمین دارد.

به گزارش ایکنا؛ جمعه گذشته در پی برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره گروه نوازی موسیقی فارس، نشان شهروندی افتخاری  شیراز به حسین علیزاده، هنرمند پیشکسوت و آهنگساز نامی ایران، اهدا شد.  

وی پس از دریافت این نشان گفت که من  نخستین فعالیتم را در شیراز و در حالی که 21 ساله بودم آغاز کردم و باید بگویم که این شهر پیوندی محکم با موسیقی دارد.

علیزاده در این مراسم با بیان نپذیرفتن نشان شوالیه کشور فرانسه در مقام عالی‌ترین نشان فرهنگ و هنری این کشور که چند سال پیش به او اعطا شده بود گفت: اگر کسی هم‌اکنون در این نشست حضور داشته باشد متوجه می‌شود که افتخار شهروندی  شیراز چقدر در مقابل آن نشان بزرگتر است.

یادآور می‌شود آذرماه 4 سال پیش زمانی که  سفارت فرانسه از حسین علیزاده برای دریافت نشان شوالیه دعوت کرد او این دعوت را رد کرده بود.

حسین علیزاده در جایگاه یکی از نامدارترین موسیقیدانان و آهنگسازان معاصر ایرانی خالق آثار متعدد و ماندگار موسیقی است که از آن جمله می‌توان آلبوم «نی‌نوا» را نام برد. همچنین موسیقی آثار سینمایی چون «ملکه»، «زشت و زیبا» و «آواز گنجشک‌ها» و موسیقی مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» از دیگر آثار علیزاده است.

انتهای پیام