صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

گروه فرهنگی-نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اسلام، جایگاه رفیعی برای علم‌آموزی و معلمان قائل است، گفت: نخستین آیاتی که بر پیامبر نازل شد، نیز در مورد خواندن و مساله علم و تعلم است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، 19 آذر ماه، در یادواره شهدای سوادآموزی استان، بیان کرد: دین اسلام، دینی است که در هیچ یک از ادیان و مکاتب دیگر، همچون دین اسلام به جایگاه علم، علم‌آموزی و معلمان، موقعیت ارزش قائل نشده است.
وی با بیان اینکه اسلام، جایگاه رفیعی برای علم‌آموزی و معلمان قائل است، افزود: این مساله را می‌توان از نخستین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد به خوبی دریافت، اولین آیاتی که بر پیامبر نازل شد در مورد خواندن و مساله علم و تعلم است و می‌بینیم که خداوند نیز اول مساله تعلیم و تربیت را مطرح کرده و سپس در رابطه با خلقت انسان سخن گفته و همین آیات نشان می‌دهد که اگر تعلیم و تربیت در کار نباشد، خلقت نیز امری بیهوده خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: معجزه نبی مکرم اسلام نیز که همان قرآن کریم است، از نوع علم بوده و اگر در آیات قرآن نیز تدبر کنیم، قرآن به قلم و آنچه به نگارش درمی‌آید، قسم خورده و همین مساله نشان می‌دهد که علم و یادگیری و مقام عالمان در دین اسلام رفیع و بزرگ است.
وی اظهار کرد: شهدای سوادآموزی اگر با دیگر شهدا مقایسه شوند، جایگاهشان از آنان کمی رفیع تر است، چرا که هم عالم بودند و تربیت و تعلم را به عهده داشتند و هم به درجه رفیع شهادت رسیدند که شهادت مقامی بسیار رفیع است.
انتهای پیام