صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۱۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه کرج آگاه‌سازی جامعه و فسادستیزی را از مهم‌ترین وظایف دانشجویان در جهت تحقق گفتمان انقلابی دانست.

به گزارش ایکنا از البرز، سیدمحمد‌مهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج‌ شامگاه سه‌شنبه، 20 آذرماه در نشست نخبگان و فعالان فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی البرز که به مناسبت هفته دانشجو برگزار شد، اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنا و ترسیم‌کننده راه یک دانشجوی انقلابی است و ایشان کلیات را مطرح می‌کنند و وظیفه دانشجویان عمل به این خط‌‌مشی‌هاست.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب به‌عنوان چشم بیدار جامعه بر نظریه مقاومت تأکید بسیاری دارند که وظیفه دانشجویان است تا این نظریه را در جامعه به گفتمان رایج تبدیل کرده به توسعه و تبیین آن بپردازند.
امام جمعه کرج آگاه‌سازی جامعه و فسادستیزی را از دیگر وظایف دانشجو برای تحقق گفتمان انقلابی دانست و گفت: دانشجو می‌تواند در زمینه عدالت و تحقق تمدن اسلامی مطالبه‌گری و جریان‌سازی کند.
حسینی‌همدانی با تأکید براینکه انقلابی‌گری به دانشجو هویت می‌دهد، یادآور شد: بعضی‌ها انقلابی‌گری را روحیه‌ای معنا می‌کنند که دائم با نظام مخالفت دارد و در هیچ چارچوبی قرار نمی‌گیرد در صورتی‌ که در فضای اسلامی انقلابی‌گری با نگاه به نتیجه معنا پیدا می‌کند.
امام‌ جمعه کرج‌ انقلابی‌گری را لازمه تحقق آرمان‌های بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: انقلابی‌گری یعنی تسلیم‌ناپذیری برابر وضع موجود و مجاهدت برای عملی کردن آرمان‌ها که تنها از طریق تشکیل حکومت اسلامی میسر می‌شود.
امام جمعه کرج تعریف شاخصه‌های انقلابی‌گری را در دو حوزه باور و رفتار دانست و تأکید کرد: بحث باور و رفتار را جدی بگیرید چرا که کوچک‌ترین انحراف در باورهای دینی و انقلابی، انحراف‌های بزرگ در رفتار را در پی خواهد داشت.
حسینی‌همدانی در پایان ضمن بازخوانی فرمایشات رهبری در موضوع شاخصه‌های انقلابی‌گری به تقوای سیاسی اشاره کرد و گفت: شخص انقلابی باید حق را بگوید و در موضع دفاع از حق باشد و در مقابل مفاسد ایستادگی کند، حالا این مفاسد از جانب هرکس که می‌خواهد باشد.
در این نشست تعدادی از دانشجویان تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاهی، دغدغه‌ها و مطالباتشان را با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در میان گذاشتند.
انتهای پیام