صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۱۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

گروه فرهنگی - بزرگداشت مفاخر فرهنگ و ادب چهارمحال و بختیاری با حضور مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی برگزار شد و مفاخر فرهنگ و ادب استان تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری،21 آذرماه در این آیین، اظهار کرد: تجلیل از اهالی فرهنگ، هنر و ادب وظیفه همگانی است زیرا از این طریق فرهنگ، هنر، ادب و شعور خود را افزایش می‌دهند.
وی افزود: اهالی فرهنگ و هنر توان‌افزایان شعور در جامعه هستند زیرا وجود این افراد موجب افزایش شعور در جامعه می‌شود، همچنین به واسطه آن‌ها درک و فهم انسان‌ها افزایش می‌یابد.
عباسی گفت: امروز از اهالی فرهنگ و هنری که از شعور بالایی برخوردار هستند، تجلیل می‌شود.
در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: اظهار کرد: امروز بی‌فرهنگی جامعه را فراگرفته و نمی‌توان به راحتی از این امر گذشت زیرا باید به هدف متعالی که برای خود تنظیم کرده‌ایم، دست یابیم.
اردشیر نوریان افزود: این آیین ابتکار درست، دقیق و به جایی برای گرامیداشت مفاخر و بزرگان فرهنگ و ادب استان است که از متولی این امر تقاضا می‌شود این گونه برنامه‌ها در استان برگزار شود، زیرا چهارمحال و بختیاری در سایر زمینه‌هایی که عرصه‌های جهاد، مبارزه، دفاع، شور، شعور و سلحشوری بوده، غنی است و از این دست برنامه‌ها که در حال انجام است باید بیش از پیش در استان به آن‌ها توجه کرد.
وی گفت: یکی از اشکالاتی که در جامعه امروز ما وجود دارد این است که جامعه از این مفاخر فاصله گرفته و این اشکالات به وجود آمده است، زیرا مفاخر سرمایه های اصلی جامعه هستند.
نوریان با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از آداب و رسوم است، تصریح کرد: اقداماتی که در طی اعصار و قرون به یک باور ذهنی تبدیل می‌شود، مبنای عمل است و عمل نتیجه امروز جامعه است.
وی بیان کرد: امروز اگر عمل ما در جامعه اشکال دارد و اگر جامعه از اخلاق فاصله بگیرد، موجب نزول و حرکت جامعه به سمت سراشیبی خواهد شد، زیرا مبنای عمل، اعتقادات و باور ذهنی است که این عوامل متشکل از عناصر فرهنگ است.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروزه جامعه‌ای از اخلاق فاصله گرفته، دروغ در آن رواج یافته و هتاکی در آن هنر شده، جامعه‌ای است که از این عناصر فاصله گرفته و بزرگان در آن جامعه تکریم نشده‌اند .
وی گفت: در چهارمحال و بختیاری عناصر تکریم از بزرگان فرهنگی، نشان میدهد که تاکید جامعه بختیاری، چهارمحالی و ترک‌زبانان همگی با یکدیگر بر ایجاد یک واحد متشکل غیر قابل تفکیک است.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و تکریم از مفاخر فرهنگ و هنر یک سرزمین و منطقه است.
جواد کارگران افزود: یکی از سیاست‌هایی که این اداره کل دنبال می‌کند آن است که مفاخر فرهنگی و هنری و پیشکسوتان این عرصه را شناسایی کرده تا الگویی برای نسل جوان باشند که امید است این گونه برنامه‌ها در سال‌های آتی و در حوزه‌های مختلف، نیز تداوم داشته باشند.
وی گفت: مفاخر از سرمایه‎های فرهنگی و هنری استان و کشور محسوب می‌شوند که لازم است این افراد را حفظ و به عنوان الگویی به نسل جوان معرفی شوند.
یاداور می شود در پایان این آیین از سه تن از مفاخر استان از جمله اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علی‌رحم شایان تجلیل شد.

انتهای پیام