صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۲۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

گروه سیاست و اقتصاد ـ کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایجاد حاکمیت دینی، مهمترین هدف انقلاب اسلامی است، گفت: هدف اصلی انقلاب اسلامی که توسط امام راحل و خون شهدا تحقق یافته، حاکمیت دینی بوده و امام خمینی(ره) نیز بارها تأکید کرده‌اند که هدف ما از انقلاب، ایجاد یک جامعه اسلامی و حاکمیت دینی بود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، فخرعلی قلیزاده، کارشناس مسائل سیاسی ظهر امروز، 23 آذرماه در پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه از بزرگترین افتخارات انقلاب اسلامی، این است که امسال پا به چهلمین سال خود خواهد گذاشت، افزود: در تمام فرهنگ‌هایی که در جوامع مختلف وجود دارد، عدد 40 و چهل سالگی بسیار مقطع مهم و تأثیرگذاری در جوامع است.
وی ادامه داد: جوامعی که بتوانند چهل سال به صورت موفقیت‌آمیز، یک جامعه را اداره کنند، برای آینده پیش‌رو می‌توانند موفق‌تر باشند و اگر اکنون انقلاب اسلامی 40 سال پابرجا مانده، نباید فراموش کنیم که اختلافات، توطئه‌ها و سنگ‌هایی که بر سر راه انقلاب انداخته شده، بسیار زیاد بوده است.
قلیزاده با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی، برای مهار و توقف انقلاب اسلامی بسیار تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بعد از 40 سال همچنان با سرافرازی به راه خود ادامه می‌دهد و از جمله مسائلی که فرصت چهل سالگی انقلاب برای ما ایجاد می‌کند، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن از طریق فضای مجازی درصدد القای ناامیدی به امت ایران اسلامی است، گفت: متاسفانه امروز از فضای مجازی بیشتر دشمنان استفاده می‌کنند و ابزار مناسبی برای اهداف شوم دشمنان نظام اسلامی است و از جمله تلاش‌های فضای مجازی این بوده که القا کنند انقلاب اسلامی در طول چهل سال هیچ موفقیتی به دست نیاورده است و حتی می‌خواهند نشان دهند که در زمان پهلوی وضعیت کشور بسیار بهتر از شرایط کنونی بود.
این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: مقایسه چهل سال انقلاب اسلامی با زمان پهلوی نشان می‌دهد که به هیچ وجه در حوزه‌های مختلف اعم از علمی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر حوزه‌ها قابل مقایسه نبوده و پیشرفت‌های قابل‌توجهی رخ داده است و از این رو باید در آستانه چهل سالگی انقلاب نیز به سمت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برویم.
قلیزاده تاکید کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی که توسط امام راحل و خون شهدا تحقق یافته، حاکمیت دینی بوده و امام خمینی(ره) نیز بارها تاکید کرده‌اند که هدف ما از انقلاب، ایجاد یک جامعه اسلامی و حاکمیت دینی بود.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی، استقلال بوده است، گفت: امروز با سرافرازی و اطمینان کامل می‌توان این را احساس کرد که کشور جمهوری اسلامی تحت فشار و سلطه هیچ قدرتی نبوده و تمام ابرقدرت ها در برابر استقلال ایران اسلامی سر تعظیم فرود آورده‌اند.
انتهای پیام