صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۲۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
یک فعال قرآنی:

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ راضیه‌سادات موسوی، از شرکت‌کنندگان ‌دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: اگر تمام فعالیت‌های قرآنی منسجم شود و همه دستگاه‌ها با هم کار کنند جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها گرفته می‌شود.

راضیه‌سادات موسوی، شرکت‌کننده در دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: من از ۱۰ سالگی وارد حوزه قرآنی شدم و ۱۸ سالگی تصمیم بر حفظ قرآن گرفتم و هم اکنون ۱۰ سالی است که در این حیطه فعالیت می‌کنم.

وی افزود: آرامشی که همیشه همراه من است بهترین دستاورد و تأثیر قرآن برای من بوده است همچنین توجه به بایدها و نبایدها از مزایای تمسک به قرآن است.

وی در پاسخ به این سؤال که زندگی شما پس از حفظ قرآن با پیش از آن تفاوتی دارد؟ اظهار کرد: زندگی من پس از ورود به عرصه قرآن کاملاً متفاوت شده و به‌غیر از آرامش روحی که فرد پیدا می‌کند حفظ قرآن سبب می‌شود که آدم به بایدها و نبایدها بیشتر توجه کند و پایبند به بایدها و دوری از نبایدها می‌شود.

این کارشناس علوم قرآنی در پاسخ به این سؤال که چرا حفظ قرآن را انتخاب کردید؟ گفت: پیش‌زمینه خانوادگی آن را داشتیم؛ الگو و روش خانواده و علاقه فردی سبب شد که من این راه را انتخاب کنم. 

این حافظ کل قرآن گفت: در کشور ما در بحث قرآن موازی‌کاری می‌شود هرچند در گذشته بیش از این موازی‌کاری وجود داشت. اگر تمام فعالیت‌های قرآنی منسجم شود و همه دستگاه‌ها با هم کار کنند جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها گرفته می‌شود.

وی گفت: نمونه آن این است که مسابقات سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان اوقاف و امور خیریه و مسابقات سازمان سنجش با سازمان تبلیغات با هم برگزار شد و این متمرکز بودن خیلی خوب است و اگر همه به این شکل پیش رود فعالیت‌های قرآنی متمرکز و از صرف هزینه‌ها جلوگیری می‌شود. 

موسوی اظهار کرد: نیازمند سازمانی برای ساماندهی امور قرآنی هستیم تا مانع موازی‌کاری دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی شود.

این فعال قرآنی، بر برپایی مسابقات قرآنی تأکید و گفت: بنده با داشتن همسر و دو فرزند کوچک شوق قرآن خواندن و مسابقه دادن دارم و از مسئولان می‌خواهم که مسابقات هرچه باشکوه‌تر برپا شود.

انتهای پیام