صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۳۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

گروه فعالیت‌های قرآنی - قاری قرآن کریم، با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در شکل‌گیری قرائت‌ها به انتقال معنا به مخاطب مربوط می‌شود، گفت: تنها هنری که در آن انتقال معنا به مخاطب جزء مبانی آن محسوب می‌شود، قرائت قرآن است.

حسین قربانی، قاری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در شکل‌گیری قرائت‌ها به انتقال معنا به مخاطب مربوط می‌شود، گفت: تنها هنری که در آن انتقال معنا به مخاطب جزء مبانی آن محسوب می‌شود، قرائت قرآن است.
وی بیان کرد: قاریانی که تفسیر نمی‌دانند، قاری خوبی نیستند، مبانی تلاوت بزرگان موسیقی قرآنی انتقال معنی به مخاطب و تفسیر و معنی آیات در تلاوتشان مشهود است.
قربانی با اشاره به امتیازات تلاوت اساتید قرآنی ادامه داد: اساتیدی نظیر استاد مصطفی اسماعیل، تلاوتی آموزنده دارند. در تلاوتشان علاوه براجرا شدن روایت‌های مختلف از قرائت مختلف، در حین تلاوت، نحوه گفتار و نحوه گویش، نشانگر معانی آیات هم است و حتی در بعضی از فرازها با تکرار بر قسمت برجسته آیات ذهن شنونده را رهنمون می‌سازد.
قربانی ضمن بازگو نمودن بی اصالتی خیلی از موسیقی‌ها تاکید کرد: در خیلی از آوازها و موسیقی‌ها، کلمات، معانی و محتوی اصالت ندارند، اما تلاوت قرآن تنها موسیقی است که اصالت به معنا، محتوی وانتقال آن است و به عبارت دیگر در تلاوت قرآن، موسیقی ابزاری برای اتنقال معنا به مخاطب است.

انتهای پیام