صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۳۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

گروه اجتماعی - امام جمعه اهر گفت: بی‌توجهی به ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت بنیان اعتقادی جوانان تبعات جبران‌ناپذیری دارد و می‌توان آن را بازی در زمین دشمن نیز عنوان کرد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، عصر روز گذشته، 25 آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با تأکید بر هدایت و الگوگیری از سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به سبک زندگی اسلامی تأکید کرده‌اند این در حالی است که ایشان هیچ‌گاه به ضرر کسی سخن نگفته‌اند و اینکه برای چندمین بار بر سبک زندگی اسلامی تأکید می‌کنند نشان‌دهنده اهمیت آن است.

وی با اشاره به اینکه آموزش علم منهای تربیت هیچ تأثیری نخواهد داشت، گفت: همان‌طور که گفته‌ایم غربی‌ها هم علم آموخته‌اند ولی هیچ‌گونه آشنایی با تعهد و تربیت ندارند؛ لذا انتظار می‌رود تا علمی که به دانش‌آموزان مسلمان آموزش داده می‌شود توأم با تقوا و معنویت باشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده، با بیان اینکه لبه تیر تیز تهاجم فرهنگی دشمن بنیان اعتقادی و مذهبی جوانان را نشانه رفته است، ابراز کرد: اگر بخواهیم بخشی از مشکلات فرهنگی جوانان را از بین ببریم ممکن نیست مگر با رویکرد دینی و اعتقادی، اگر در تقویت بنیه‌های اعتقادی تلاش کنیم بسیاری از مشکلاتمان قابل‌حل خواهد بود.

امام جمعه اهر، با انتقاد از پایین بودن نرخ مطالعه گفت: بی‌توجهی به ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت بنیان اعتقادی جوانان تبعات جبران‌ناپذیری دارد و می‌توان آن را بازی در زمین دشمن نیز عنوان کرد ولی اگر کودکان از دوران کودکی به اعتقادات دینی آشنایی داشته باشند حربه‌ها و توطئه‌های دشمن نمی‌تواند آن‌ها را از اعتقاداتشان دلسرد کند.

وی با تأکید بر اینکه در مدارس دانش‌آموزانی در تراز انقلاب و با روحیه انقلابی تربیت شوند، گفت: معلمان ضمن این‌که دانش‌آموزان دانا تربیت می‌کنند به تربیت اعتقادی، روحیه انقلابی و پژوهشی دانش‌آموزان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام