صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۳۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

گروه اجتماعی ـ همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مفتح همایش بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان این دو نهاد علمی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، همایش بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اساتید و صاحب نظران این دو نهاد علمی در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی روز گذشته، ۲۶ آذرماه برگزار شد.

نخبگان و برگزیدگان؛ راهبران جامعه به سوی کمال و سعادت
حجت‌الاسلام عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در ابتدای این همایش به لزوم وحدت این نهاد علمی در کشور اسلامی اشاره کرد و گفت: خداوند متعال با انتخاب برگزیدگان خود به‌عنوان پیامبر و هدایت‌کننده بشریت در واقع توجه به نخبگان را برای جوامع بشریت متذکر شده است چراکه تنها نخبگان و برگزیدگان امت توانایی هدایت و راهبری جامعه به سوی کمال و سعادت را دارند.
وی با بیان اینکه از همان ابتدای آفرینش انسان توجه خاصی روی نخبگان و اندیشمندان شده است، گفت: این خود وظیفه عالمان دینی را سنگین می‌کند چراکه عالمان دینی وظیفه خطیر هدایت بشریت به سمت کمال و سعادت را بر‌عهده دارند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به دستاورد‌های انقلاب اسلامی نیز در چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: با اینکه تمدن نوین اسلامی تنها در سایه ایجاد و تقویت وحدت امت اسلامی حاصل می‌شود، اما در این میان توجه به نخبگان جامعه در دو نهاد حوزه و دانشگاه ضروری است.
وی با بیان اینکه نخبگان جامعه سنگین‌ترین وظیفه را در تعالی انقلاب و حفاظت از آن در جامعه برعهده دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که امروز پرچمدار اسلام ناب محمدی در سراسر جهان است خود از هیچ تلاشی جهت اعتلای اسلام و سعادت بشریت در جهان دریغ نکرده و با درایت و هوشیاری خود جهان اسلام را برابر استکبار هدایت و از گردنه‌های هولناک به سلامتی عبور داده است.
وی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقدمه مدینه فاضله و تمدن نوین اسلامی نام برد و اظهار کرد: ما نیز باید همچون شهدای گرانقدر که با بصیرت خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و به این مرحله رساندن الگوبرداری کنیم و با جان و دل در خدمت اسلام و انقلاب و در اعتلای انقلاب در جهان تلاش کنیم.

‌دو بال رشد و اعتلای جامعه اسلامی ایران
عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در واقع دو بال رشد و اعتلای مادی و معنوی جامعه اسلامی ایران است، گفت: در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی اندیشمندان این دو نهاد علمی امروز شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه هستیم.
وی هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و شبهه‌پراکنی‌های بی امان استکبار برای نظام و انقلاب اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: با توجه به این همه هجمه‌های سنگین امروز تنها در سایه تلاش‌ها و بصیرت افزایی‌های اندیشمندان حوزه و دانشگاه است که کشور در سلامت و امنیت روحی و روانی به سر می‌برد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا وحدت دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه روز به روز مستحکم‌تر شود، اظهار کرد: امروز نور امید در جامعه متوجه رشادت‌های اندیشمندان این دو نهاد علمی در کشور است.
حبیبی تحریم‌های کمر شکن آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را متذکر شد و گفت: تلاش‌های حوزه و دانشگاه در این میدان بی رحم در واقع چراغ راه ملت ایران در عبور از تکانه‌های ظالمانه استکبار است.
وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مخصوص یک روز نیست، خواستار تشکیل کارگروه خاص در این زمینه شد و گفت: با تشکیل نشست‌های تخصصی و بررسی فکر‌های تولید شده می‌توان در همایش نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه نتایج حاصل را به اطلاع عموم رساند و راهکار‌هایی عملی جهت حل مشکلات مردم به مسئولین اجرایی کشور، استان و شهر ارائه داد تا به نوعی حل مشکلات مردم نیز تسرّی پیدا کند.
انتهای پیام