صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۳۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

گروه اجتماعی - مدیرعامل ستاد دیه لرستان با اشاره به این‌که ۶۰۷ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان در زندان‌ها به سر می‌برند، گفت: از این تعداد ۱۶ نفر بانو و ۵۹۱ نفر آقا هستند و بیشترین زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به بدهکاران مالی، مهریه و نفقه است.

به گزارش ایکنا از لرستان، توکل شاکرمی، مدیرعامل ستاد دیه استان لرستان دوشنبه، بیست و ششم آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به آزادی 150 زندانی جرائم غیر عمد در لرستان، گفت: یکی‌ از برنامه‌ها این است که با کمک خیرین و با استفاده از فرهنگ گذشت و پادرمیانی ریش‌سفیدان تعدادی از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان آزاد شوند.
وی افزود: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون ۱۵۰ زندانی جرایم غیر عمد با استفاده از کمک‌های مالی خیران و فرهنگ گذشت از زندان آزاد شده‌اند که بدهی این افراد ۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰ میلیارد تومان از این هزینه از طریق کمک‌های مالی خیرین و۲۰ میلیارد تومان هم از طریق فرهنگ گذشت و بزرگان پرداخت ‌شده است.
مدیرعامل ستاد دیه لرستان با اشاره به این‌که ۶۰۷ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان در زندان‌ها به سر می‌برند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۶ نفر بانو و ۵۹۱ نفر آقا هستند و بیشترین زندانیان جرائم غیر عمد مربوط به بدهکاران مالی، مهریه و نفقه است.
افزایش تعداد زندانیان بدهکار مهریه در لرستان
وی تصریح کرد: متأسفانه در این مدت شاهد افزایش تعداد زندانیان بدهکار مهریه بودیم که در این راستا اقداماتی در حال انجام است تا از تعداد بدهکاران مهریه در زندان‌ها کاسته شود.
شاکرمی گفت: با توجه به این‌که ۶۰۷ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان لرستان هستند هزینه موردنیاز برای آزادی آن‌ها حدود ۷۰ میلیارد تومان است که تلاش می‌شود با کمک خیرین و فرهنگ گذشت، بدهی این تعداد زندانی پرداخت شود و این افراد به آغوش خانواده بازگردند.

انتهای پیام