صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۳۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

گروه اجتماعی ـ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش‌آموزان البرزی در قالب یک برنامه آموزشی با نام «من فرهنگ و آئین باستانی ایران را دوست دارم و به آن افتخار می‌کنم» با آداب و رسوم شب یلدا آشنا شدند.

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کهن ایرانی، تحکیم روابط خانوادگی و توجه دانش‌آموزان در پاسداشت از فرهنگ وارزش‌های دینی و تاریخی در جامعه عملیاتی شد.
وی با اشاره به اینکه شب یَلدا یا شب چلّه یکی از جشن‌های کهن ایرانی است، افزود: یلدا بلندترین شب سال است که باید در آن آئین‌های باستانی از جمله شاهنامه‌خوانی را پاس بداریم تا فرزندانمان از این آئین کهن شناخت کامل پیدا کنند.
مهرانی‌نیا گفت: معلمان و مربیان دراین برنامه از چله و جشن‌هایی که در این شب بر‌گزار می‌شود در قالب یک سنت باستانی سخن گفتند.
این مسئول با بیان اینکه در این برنامه شب یلدا از نگاه جشن و یک گردهمایی خانوادگی برای دانش‌آموزان مورد بازنگری قرار گرفت، اظهار کرد: دانش‌آموزان در این برنامه نسبت به چرایی خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار نیز شناخت پیدا کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: درقالب این برنامه مسابقه سفره یلدایی، شعر، عکاسی، قصه، داستان‌نویسی و شاهنامه‌خوانی نیز در مدارس البرز با عنوان «یلدا آیین کهن ایرانی» فراخوان شد.
انتهای پیام