صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۴۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

گروه فرهنگی - سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی، دیدار با هنرمندان پیشکسوت را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به این قشر دانست و گفت: جان و روح هنر به حرمت است و جان انسان هنرمند به این است که احساس کند به او احترام گذاشته می‌شود و قطعاً چنین محفل‌هایی نوعی از توجه به هنر و هنرمند است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری استان، امروز، دوم دی‌ماه با حضور در منزل «مهدی لزیری»، پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی، از زحمات و تلاش‌های بی‌بدیل استاد لزیری در خصوص هنر نمایش در تبریز با اهدای لوح سپاسی قدردانی کرد.
سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی، در این دیدار گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های اجتماعی جامعه و خط ارتباطی نسل‌ها با یکدیگرند و می‌توانند با تدبیر پیرانه به شور جوانان بدمند و آن را به یک طلای اجتماعی تبدیل کنند.
وی دیدار با هنرمندان پیشکسوت را فرصتی مناسب برای ارج نهادن به این قشرعنوان کرد و گفت: طبیعی است قدم‌های نخست در بحث تکریم، حرمت نهادن به هنرمندان و گپ و گفت‌هایی از این دست است که توسط حوزه هنری استان طراحی شده و بسیار ارزشمند است، زیرا که جان و روح هنر به حرمت است و جان انسان هنرمند به این است که احساس کند به او احترام گذاشته می‌شود و قطعاً چنین محفل‌هایی نوعی از توجه به هنر و هنرمند است.
بلاغی افزود: نقش پیشکسوت و هنرمند در حوزه تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و ساختار‌هایی که مربوط به هنر است بایستی بیش ازگذشته پررنگ شود.
گفتنی است، استاد مهدی لزیری متولد 1327 در محله نوبر تبریز است. فعالیت تئاتر و نمایش را از سال 1345 آغاز کرد و همزمان، در دبیرستان‌های تبریز، به تدریس پرداخت. وی بیش از یک دهه مسئول اردوگاه‌های کشورهم بوده‌ است. منش مهربان و تجربه سال‌ها موانست در فضای آموزشی، موجب شده، نقش این هنرمند، به عنوان چهره‌ای جریان‌ساز و تاثیرگذار در میان نوجوانان آن دوره مطرح باشد. نوجوانانی که به تاسی از بینش و دانش استاد، امروز، هر یک، از چهره‌های مهم تئاتر تبریز به شمار می‌آیند.
لزیری نمایش‌های بسیاری را در کسوت کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می توان به نمایش‌های «تو قهرمان نیستی»، «تسلیم‌شدگان» و «توی گوش سالمم زمزمه کن» اشاره کرد.
انتهای پیام