صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۷۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

گروه چندرسانه‌ای ـ در آیه 35 سوره نساء تاکید شده که اختلاف میان زن و شوهر را اقوام نزدیک حل کنند: «و اگر از جدايى ميان آن دو [ زن و شوهر] بيم داريد پس داورى از خانواده آن [شوهر] و داورى از خانواده آن [زن] تعيين كنيد اگر سر سازگارى دارند خدا ميان آن دو سازگارى خواهد داد آرى خدا داناى آگاه است».

به گزارش ایکنا از لرستان، این‌که انسان حق ندارد آبروی دیگران را بریزد به‌خاطر این است که دستوراتی در قرآن‌کریم وجود دارد که از آن‌ها استفاده می‎شود که باید آبروی مسلمان‌ها حفظ شود.
قرآن‌کریم در آیات 271 بقره، 10 ضحی، 20 مزمل، 273 بقره، 280 بقره و 27 نور تاکید دارد که به مستمندان صدقه بدهید، سائل را محروم نکنید، به شخص نیازمند قرض‌الحسنه بدهید، به افراد تهیدست انفاق کنید، به افراد بدهکار که در سختی به سر می‎برند مهلت دهید و به هنگام ورود به منزل دیگران اجازه بگیرید.

همچنین خدای متعال در آیه 35 سوره نساء تاکید می‎کند که اختلاف میان زن و شوهر را اقوام نزدیک حل کنند: «وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُواْ حَكَمًا مِّنْ أَهْلِهِ وَحَكَمًا مِّنْ أَهْلِهَا إِن يُرِيدَا إِصْلاَحًا يُوَفِّقِ اللّهُ بَيْنَهُمَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيمًا خَبِيرًا؛ و اگر از جدايى ميان آن دو [ زن و شوهر] بيم داريد پس داورى از خانواده آن [شوهر] و داورى از خانواده آن [زن] تعيين كنيد اگر سر سازگارى دارند خدا ميان آن دو سازگارى خواهد داد آرى خدا داناى آگاه است».
باید توجه داشت حرمت بسیاری از گناهانی مانند بدگمانی، تجسس، غیبت، تمسخر، بدزبانی، فاش کردن عیوب مردم و تهمت به‌خاطر حفظ آبروی مردم است.