صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۹۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

گروه اجتماعی - طی حکمی از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد چنگیز هاشمی به‌عنوان مشاور امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار معرفی شد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 18 دی‌ماه در این نشست با بیان اینکه، دولت‌ها نشان داده‌اند بدون ظرفیت مردمی و بخش خصوصی نمی‌توانند موفق باشند، در کنار آن امنیت و سلامت را از ضروریات اصلی جامعه دانست و گفت: جامعه باید عاری از تهدیدهای بیرونی و درونی باشد‌.
وی افزود: براین باوریم که استان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی است و نباید چسبندگی‌های قومی باعث ممانعت پیشرفت آن شود و در این زمینه وظیفه داریم که امکانات و زمینه‌ها را فراهم کنیم و از ظرفیت‌های قانونی بیشتر بهره بگیرم‌.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید کسانی که متعلق به استان هستند و توانائی بالایی دارند، مشکلات را می‌شناسند و دلسوز استان، مردم و دل در گرو کار و تلاش دارند در کنار ما کار کنند تا به توسعه استان کمک شود‌.
احمدی با اشاره به اینکه، تک روی و یک‌سوگرایی دردی از استان دوا نمی‌کند، بیان کرد: کشور در شرایط خاص است و مشکلات به تنهایی از عهده یک نفر و گروه خاصی حل‌شدنی نیست و همه باید شرایط را در هر زمینه‌ای درک کنیم و با انسجام بیشتر به امور توجه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: منابع کشور محدود است و اینکه بخواهیم ۲۰۰ میلیارد تومان منابع استان را در یک جا و در یک مورد تل‌انبار و هزینه کنیم که اشتغال و تولید چندانی هم ندارد به صلاح نیست و باید به مسائل به‌طور ریشه‌ای، بنیادی، اصولی و عالمانه توجه کرد‌.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه، پیش برد امور با مشی طایفه ای، عصبیت، بی حوصلگی و سلیقه‌ای کارساز نیست، عنوان کرد: در شرایطی نیستیم که ناهماهنگی ایجاد شود و باید با صعه سدر و بردباری امور را جلو ببریم‌.
احمدی یادآور شد: تسهیلات روستایی با بهره کم و شرایط آسان و با سهم بالایی داریم و باید شرایط به خصوص وثیقه را بر مردم آسان گرفت تا بتوان از آن بهره ببرند و تولید و اشتغال رونق بگیرد‌.
وی ایجاد هرگونه التهاب در فضای مدیریت، کار و همچنین امور سرمایه گذاری را از عوامل بازدارنده رشد استان دانست و ادامه داد: دوران بحث‌های برخورد فیزیکی و چکشی گذشته است و درک مسائل و پردازش به آن باید منطقی و مدبرانه باشد‌.
همچنین، جبار کیانی‌پور، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز انتخاب هاشمی را به عنوان مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری، شایسته دانست و از استاندار تقدیر و تشکر کرد‌.
وی گفت: ما به لحاط ظرفیت، توانمندی و داشته‌ها در مقابل طرف‌های خارجی یک سر و گردن بالاتریم اما آنچه مهم است رعایت نظم و انضباط اجتماعی و قانونمداری است‌.
کیانی‌پوراظهارکرد: معتقدم باید همه موضوعات را به صورت مشورتی و تیمی بررسی و انجام داد و تنظیم بازار که دغدغه همگان است، نباید بخش خصوصی تاوان آن را بدهد.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج حل مسائل مالی را به‌صورت تهاتر ضروری دانست و بیان کرد: اعتماد دولت به بخش خصوصی بهترین عامل دلگرم‌کننده است‌.
انتهای پیام