صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۰۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان در سراسر کشور در سه گروه امتحانی و در قالب ۱۸ رشته اسفندماه سال جاری در این استان برگزار می‌شود.

سیدابراهیم حسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال جاری در 3 گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل؛ گروه حفظ قرآن کریم با 8 رشته در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با 7 رشته و گروه آموزش‌های الکترونیکی با 3 رشته برگزار می‌شود.
وی افزود: این آزمون سراسری در گروه حفظ قرآن كريم، در رشته‌های حفظ جزء 30، جزء اول، 3 جزء اول، 5 جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل قرآن کریم از مصحف شریف برگزار می‌شود.
حسینی اظهار کرد: در رشته ترجمه و مفاهيم قرآن كريم از کتاب «آموزش مفاهیم قرآن» جلد یک تا چهار تالیف مسعود وکیل، بخش تدبر در قرآن از کتاب «آموزش تدبر در قرآن» جزء 30 تالیف استاد الهی‌زاده، در بخش «تفسیر قرآن کریم» تفسیر سوره اسراء بر اساس تفسیر نمونه و در بخش معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، 48 موضوع اول کتاب «با قرآن خوشبخت شوید» است.
وی افزود: در رشته معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، 40 حکمت اول نهج‌البلاغه به استثناء حکمت 30 بر اساس کتاب «راه روشن»، در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه از کتاب «درسنامه نهج‌البلاغه فقط جلد 1»، در رشته مفاهیم صحیفه سجادیه کتاب «درسنامه صحیفه سجادیه فقط جلد 1» از جمله رشته‌های و منابع آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره آزمون‌های الكترونيک قرآن کریم، بیان کرد: سبک زندگی و سیره معصومین(ع) از درسنامه الکترونیکی سامانه مجازی موسسه نورالمجتبی(ع)، ترجمه و مفاهیم مقدماتی قرآن کریم از «سامانه مجازی واژه‌های آسمانی» و روخوانی قرآن کریم از سامانه مجازی «حامیم» قابل دریافت است.
حسینی گفت: این آزمون در سال جاری با مشارکت چهار دستگاه همچون؛ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.
وی آغاز ثبت نام در آزمون را از دهم دی ماه تا پنجم بهمن ماه 97 اعلام کرد و افزود: زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای رشته‌های کتبی روز پنجشنبه 9 اسفندماه و برای رشته‌های شفاهی 11 تا 23 اسفندماه در نظر گرفته شده است.
حسینی گفت: طبق سالیان گذشته به مؤسسات قرآنی که قرآن آموزان آنها در هر یک از رشته‌های آزمون موفق به کسب نمره قبولی شوند سرانه حمایت آموزشی تعلق خواهد گرفت.
وی افزود: طرح حفظ جزء سی قرآن کریم با محوریت طرح بشارت 1452 در رشته حفظ جزء 30 به‌عنوان آزمون سال جاری نیز در نظر گرفته شده است که جوایز ویژه برای این رشته در نظر گرفته شده است
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: آزمون حفظ جزء 30 قرآن کریم برای گروه سنی دانش‌آموزان به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد و شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای کلیه آقایان و بانوان بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.
انتهای پیام