صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۳۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

گروه فرهنگی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرلنگه گفت‌: وقف پنج باب مغازه ۸۰ مترمربعی در این شهرستان از طریق یک واقف خیر‌اندیش به ثبت رسید.

احمد قباد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرلنگه‌ در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: عبدالجلیل خلسانی فرزند جمعه واقف خیراندیشی است که در اقدامی خداپسندانه پنج باب مغازه ۸۰ مترمربعی را با حضور مدیر کل اوقاف هرمزگان و معاونان، رؤسای ستادی وقف و به ثبت رسانده است.
وی بیان کرد: ارزش این ملک وقفی بالغ بر ۶ میلیارد ریال است و این ملک در محله بحرینی‌های شهر بندرلنگه با نیت هزینه‌های روزانه مسجد امام حسن عسکری‌(ع) ‏ وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محوریت و رویکرد وقف را فقرزدایی و خود اتکایی در جامعه دانست و بر گسترش چنین ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی در سطح جامعه تأکید کرد.
وی با بیان اینکه اجرای نیت واقفان مهم‌ترین رسالت اوقاف است، اضافه کرد: اجرای نیات واقفان در این شهرستان مانند کل ایران به‌خوبی انجام شده، مردم همیشه به این نهاد اعتماد داشته و دارند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه وقف چشمه همیشه جاری است و افزود: وقف ماندگار است و از عواید موقوفات و درآمد آن سالانه افراد زیادی می‌توانند برخوردار شوند و خیلی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه را کاهش می‌دهد.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه وقف در جامعه افزود: افرادی که به تنهایی قدرت و توانایی کافی برای وقف یک مال را ندارند می‌توانند در قالب اجتماع چند نفری وقف یک مال را به عهده بگیرند و در این کار خیر شریک شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرلنگه در پایان با تاکید به ظرفیت‌های موجود در زمینه فرهنگ وقف در بندرلنگه گفت: فرهنگ وقف می‌تواند فرصتی برای بسیاری از کار‌های فرهنگی، اجتماعی، درمانی، آموزشی، قرآنی و غیره، در راستای ارتقا و رشد جامعه باشد؛ و با به جا آوردن نیت‌های واقفان برخی کمبود‌ها و مشکلات را در بخش‌های مختلف حل کرد.
انتهای پیام