صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۳۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

گروه اجتماعی- سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کاهش سطح آب چاه نیمه‌ها در شمال استان و نیز کاهش شدید بارندگی در جنوب استان، زنگ خطر کم آبی را به صدا درآورده است و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، در سال‌های نه چندان دور، با بحران جدی آب مواجه می‌شویم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد هادی مرعشی، سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: کاهش سطح آب چاه نیمه‌ها در شمال استان و نیز کاهش شدید بارندگی در جنوب استان، زنگ خطر کم آبی را به صدا درآورده است و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، در سال‌های نه چندان دور، با بحران جدی آب مواجه می‌شویم.
وی با اشاره به علت بوی بد آب در منطقه سیستان، بیان کرد: عدم ورود آب به چاه نیمه‌ها و کاهش سطح آب در این سدها شرایط را برای رشد نوعی جلبک فراهم کرده که سبب تغییر بو و طعم آب آشامیدنی مردم در سیستان شده است.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری افزود: مشکل آب در جنوب استان نیز تا حدی است که در بسیاری از روستاها، ناچار به توزیع آب به روش سقایی و با تانکر شده‌ایم.
وی اظهار کرد: اگر روند بارندگی به همین صورت ادامه پیدا کند، مشکل آب به یک بحران جدی تبدیل شده و حتی برای رفع نیازهای بهداشتی نیز با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
مرعشی با تاکید بر اینکه باید از تبخیر آب چاه نیمه‌ها جلوگیری شود، بر اصلاح الگوی کشت و روش آبیاری در بخش کشاورزی و همچنین مدیریت مصرف آب شهروندان نیز تأکید کرد.
وی همچنین در خصوص خطر شیوع بیماری تب دانگ از طریق پشه ناقل آئدس در چابهار، عنوان کرد: اگر این بیماری شیوع و توسعه پیدا کند کنترل آن بسیار سخت خواهد بود به همین دلیل باید جلوتر از این بیماری حرکت کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری افزود: دو سوم جمعیت چابهار در حاشیه شهر زندگی می کنند و به دلیل ازدیاد لاستیک‌های فرسوده این شهر، محیطی مناسب برای رشد پشه آئدس است.

انتهای پیام