صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۴۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار خراسان رضوی گفت: همه ما به دنبال فرهنگ رضوی هستیم و اگر خوب و صحیح عمل کنیم، هر زائری که به مشهد وارد می‌شود، یک دستاورد فرهنگی خواهد شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، علیرضا رزم‌حسینی امروز در یکصد و بیست ودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی در محل استانداری، اظهار کرد: ما همه خادمین امام رضا(ع) هستیم و باید در جهت ارتقاء فرهنگ رضوی تلاش کنیم و از جامعه خود شناخت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید بررسی کنیم که در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنیم و زیر پوست شهرهای ما چه می‌گذرد، اضافه کرد: باید مطالعات آسیب‌شناسی که در سال گذشته صورت گرفت، یادآوری شود که آیا ما موفق شدیم در این حوزه کار کنیم و یا خیر؟ این نکته مهمی است و تا زمانی که ما شناخت نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمات خردمندانه بگیریم. این شناخت جزء وظایف شورای فرهنگ عمومی است.

رزم‌حسینی بیان کرد: قانون‌گذار به خوبی مسئولیت فرهنگ استان‌ها را در شورای فرهنگ عمومی قرار داده و تمام ارکان حکومتی در آن حضور دارند و تنها ارکان دولتی نیستند؛ و این موضوع به خوبی پیش‌بینی شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما مسئول فرهنگ عامه مردم هستیم، عنوان کرد: ما باید کاربردی کار کنیم، زیر پوست شهرها را بشناسیم و بررسی کنیم که وضعیت، کاهنده یا فزاینده بوده و چگونه فزاینده یا کاهنده شده است که بر اساس آن بتوانیم تصمیمات عاقلانه بگیریم.

وی با اشاره به اینکه همه ما به دنبال فرهنگ رضوی هستیم، تصریح کرد: ما به ویژه در مشهد و خراسان رضوی به دنبال این فرهنگ هستیم و استان‌های دیگر نیز متاثر خواهند شد. اگر خوب و درست عمل کنیم، هر زائری که به مشهد وارد می‌شود، یک دستاورد فرهنگی خواهد شد.

رزم‌حسینی گفت: تمام کارها در حوزه کارگروه‌های تخصصی و دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود. در شورای فرهنگ عمومی باید از تشریفاتی بودن خارج شویم و عملگرایانه عمل کنیم. تاکنون چنین بوده و باید بتوانیم آن را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه ما 12 منطقه اقتصادی را در خراسان تقسیم‌بندی کردیم، عنوان کرد: الگوی موفق ما قلعه گنج کرمان است که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و ما قصد داریم که همان الگو را پیاده کنیم. در این دو هفته شرکت‌های موثر و توسعه‌گرا را شناسایی کردیم که به مسئولیت خود بپردازند. نگاه اصلی آن‌ها توانمندسازی جوامع محلی، رفع محرومیت مناطق دوردست و روستاهاست.

رزم‌حسینی اضافه کرد: امروز شهردار پذیرفتند تا معین اقتصاد مقاومتی شهرستان مشهد را که منطقه 3 اقتصادی ما است، برعهده بگیرند. آستان قدس رضوی نیز مسئول دو منطقه 4 و 7 یعنی سرخس و چناران شدند. این کارها در جهت این است که مردم را توانمندسازی کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما امروز در خراسان رضوی 3 هزار میلیارد یارانه توزیع می‌کنیم که تاثیر چندانی نیز در اقتصاد خانوار ندارد. ما با همان مدل 12 منطقه اقتصادی می‌توانیم عمل کنیم که این الگو در کرمان 5 سال طول کشید که امروز دستاورد آن را می‌بینیم. این کار آزمایشی نیست. ما ده‌ها سند نوشتیم و 40 سال است که سند می‌نویسیم، اما سند کافی است و باید عمل کنیم.

انتهای پیام