صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۵۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

گروه فرهنگی ــ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ۱۰۰ نمایشگاه با رویکرد فرهنگی در مدارس ‌این استان برگزار می‌شود.

مجتبی فریدونی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری نوین در مدارس دوره متوسطه البرز با مشارکت دانش‌آموزان برپا می‌شود.
وی حساسیت‌آفرینی، انگیزه بخشی، رفتارسازی، تجربه‌آفرینی، بصیرت‌آفرینی و معرفت بخشی به عنوان راهبردهای اصلی در برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: دانش‌آموزان بر اساس خلاقیت و ابتکار، محصولاتی را با شاخصه‌های مشخص شده ساخته و در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنند.
فریدونی، کارنامه سیاه پهلوی، فساد سیاسی و اقتصادی رژیم شاهنشاهی، آشنایی با سوابق انقلابی شهر و مبارزان استانی، دستاوردهای انقلاب، ارائه مدل حکومت اسلامی و ولایت فقیه، فروپاشی نظام سلطه، بحران‌های اجتماعی در غرب به ویژه بحران خانواده و معرفی جامعه نمونه اسلامی با الگوگیری از سبک اسلامی - ایرانی را از مهم‌ترین محورهای نمایشگاه‌های انقلاب در مدارس یاد کرد.
وی ایجاد گروه‌های سرود دانش‌آموزی، برگزاری نشست‌های روشنگری با عنوان آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی و تهاجم فرهنگی را از دیگر برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد انقلاب در مدارس البرز برشمرد.
این مسئول بیان کرد: فعالیت‌های دانش آموزی در استان در دهه فجر، باید سبب عمق بخشی به معارف انقلاب، ایجاد علقه قلبی، انس گرفتن با آرمان‌ها و ایجاد تعلق خاطر به مکتب انقلاب شود.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز با بیان اینکه دشمن در تهاجم فرهنگی مصمم است، اضافه کرد: باید با روشنگری، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده به خانواده‌ها و دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی به نسل جدید، جلوگیری کنیم.
وی تأکید کرد: در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان را با ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، همچنین با روحیه انقلابی آشنا کنیم زیرا این آرمان‌ها باید مثل گذشته در ذهن و روح نسل جدید نیز نقش ببندد.
انتهای پیام