صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
«فجر ۴۰» /12

گروه اجتماعی- استاندار مازندران گفت: در دهه فجر امسال 776 طرح عمرانی با اعتبار هزار و 870 میلیارد ریال در مناطق مختلف استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایکنا از مازندران، احمد حسین زادگان  امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در جمع اصحاب رسانه گفت: در دهه فجر امسال 776 طرح عمرانی با اعتبار هزار و 870 میلیارد ریال در مناطق مختلف استان بهره‌برداری می‌شود.
 
وی افزود: از مجموع ۷۶۶ پروژه ۷۶ پروژه صنعتی و تولیدی با اعتبار ۳۹۷ میلیارد تومان افتتاح می شود و برای ۸۶ نفر شغل ایجاد می کند و علاوه براین ۵۶۶ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار ۶۱۹ میلیارد تومان افتتاح می شود.
 
استاندار مازندران با اشاره به اینکه رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی باید نقدهای منصفانه انجام دهند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی داشت که تاکنون به دلیل ضعف دستگاه‌های فرهنگی این دستاوردهای به خوبی برای مردم تببین نشده است.
 
حسین زادگان با بیان اینکه به رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، نظام مقدس جمهوری اسلامی به چهلمین سال پیروزی خود رسیده و این مسئله در سایه ایستادگی و مقاومت مردم حاصل شده است، گفت: دستاورد سیاسی جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته بی نظیر بوده که از جمله آن می توان به  برگزاری هر ساله انتخابات و استقلال کشور اشاره کرد که سبب شده تا ایران اسلامی در میان کشورهای دنیا سرآمد باشد.
 
وی افزود: توجه به مناطق محروم و اقشار کم درآمد از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است که آن را از سایر انقلاب ها متمایز می‌کند.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه امروز نسل جوان که در بطن پیروزی انقلاب اسلامی قرار نداشت به احتمال زیاد پرسش‌هایی در باره دستاوردها و عملکرد جمهوری اسلامی دارد، تصریح کرد: همه ما باید به این سوالات پاسخ دهیم و پاسخگویی به این سوالات می‌تواند اعتقاد آنها را نسبت به آرمان انقلاب محکم کند.
 
وی در ادامه از سامانه «نمتا» رونمایی کرد و یادآورشد: سامانه « نمتا» برای بهره گیری از خرد جمعی بوده و به کمک این سامانه می توان از پیشنهادات سازنده نخبگان و افراد مطلع در راه توسعه استان استفاده کرد.
 
حسین زادگان در ادامه این جلسه با اشاره به الویت گردشگری در توسعه استان مازندران اظهارکرد: 120 روستا برای اجرای طرح بوم گردی شناسایی شد و بوم گردی برای جذب گردشگران در این مناطق اجرایی می شود.
 
وی با بیان اینکه روستاها با حفظ بافت تاریخی خود نقش مهمی در جذب گردشگران دارند،تصریح کرد: طرح مرمت مسجد جامع ساری نیز که یکی از آثار تاریخی و فرهنگی استان است در دست اجرا بوده و برای تسریع در کار مدیریت بحران استانداری  به عنوان تسهیلگر این امر بر کارها نظارت دارد.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه باید از ظرفیت پارک های علم و فناوری در توسعه استان بهره گیری شود، اظهار کرد: سال آینده در نظر داریم تا تسهیلات و فضای بهتری در اختیار این حوزه قرار دهیم بعلاوه برای نخستین بار پارکی در حوزه کشاورزی و کسب و کار در استان مازندران راه اندازی خواهد شد.
وی طرح مازندران پاک را یکی از اولویت های زیست محیطی استان دانست و اظهارکرد: برای اجرای این طرح باید رسانه ها  با همکاری سمن ها پای کار بیایند تا بتوانیم با مشارکت بالای مردم روبرو شویم.
 
حسین زادگان تصریح کرد: علاوه بر سمن ها، دانش آموزان هم باید برای اجرایی شدن طرح به میدان بیایند و با طرح مشارکت آنها می توان شعار مازندران پاک را راحت تر محقق کرد.
 
وی در مورد طرح 100 روزه خود نیز اظهارکرد: طرح 100 روزه گامی برای تحرک بخشی دستگاه های اجرایی است و عملکرد دستگاه ها نیز بر اساس اجرایی شدن این طرح ها ارزیابی می شود و هر دستگاهی باید نسبت به عملکردش در زمینه این طرح پاسخگو باشد.
 
استاندار مازندران افزود: بر اساس این طرح مدیران ما باید با امکانات موجود پروژه و طرح های توسعه ای را که قابلیت اجرایی در مدت 100 روز را داشته باشد، اجرایی کنند.
انتهای پیام