صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۶۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
اسقف اعظم واتیکان:

گروه معارف - اسقف اعظم واتیکان گفت: گفت‌گوی بین ادیانی برای کلیسای کاتولیک یک امر بایدی است؛ زمانی که پاپ قدردانی خود را نسبت به رشد گفت‌و گو میان مسلمانان و مسیحیان، در سطح منطقه‌ای و هم در سطح بین‌الملل، ابراز نمود، بیان کرد که کلیسا می‌خواهد پل‌های دوستی را با پیروان تمام ادیان بسازد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، لئو بوکاردی امروز در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان که محل تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر آنگونه که باید به موضوع مهم گفت و گو توجه شود و با درک متقابل، احترام، صلح و توافق میان مولفه‌های متعدد یک جامعه مترادف، گفت و گو صورت گیرد، قطعا نتایج مثبتی را بر جای خواهد گذاشت.
 
وی گفت: در واقع گفت‌گوی بین ادیانی برای کلیسای کاتولیک یک امر بایدی است؛ زمانی که پاپ قدردانی خود را نسبت به رشد گفت‌و گو میان مسلمانان و مسیحیان، در سطح منطقه‌ای و هم در سطح بین‌الملل، ابراز نمود، بیان کرد که کلیسا می‌خواهد پل‌های دوستی را با پیروان تمام ادیان بسازد. وی تاکید کرده ضروری است بر گفت‌وگوی اصیل و راستین که بر مبنای احترام نسبت به کرامت انسان است، وارد شویم.
 
اسقف اعظم واتیکان اظهار کرد: یکی از چشم‌گیرترین حرکاتی که در تاریخ  گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت ارائه شده، نشست تاریخی است که چند کیلومتر دور از قاهره صورت پذیرفت و امروز ما اثرات آن نشست‌ را در گفت‌وگوی بین ادیان و صلح جهانی که بسیار برجسته است، شاهد هستیم؛ به گونه‌ای که حتی پس از گذشت قرن‌ها، این رویداد مهم خط سیری است که از آن جستجویی برای درک توافق بین شرق و غرب آغاز می‌شود.
 
بوکاردی عنوان کرد: من معتقدم که همه ما نیاز به گفت‌وگوی اصیل، راستین داریم و بر مبنای همین حقیقت است که در این کنفرانس همگی دور هم جمع شده‌ایم؛ نشستی اصیل و راستین که همه ما نیز بر این موضوع اتفاق نظر داریم.
 
سفیر واتیکان خاطرنشان کرد: ما پیروان ادیان توحیدی در نقش‌های مذهبی با پیروان دیگر ادیان سهیم بوده ایم و من معتقدم که گفت‌وگوی امروز ما خواست خداست و کاری که ما انجام می‌دهیم، مبتنی بر خواست خدا صورت گرفته است.
 
وی اظهار کرد: من خوشحال هستم که در اولین کنفرانس بین‌المللی در خصوص امام رضا(ع) و گفت‌وگوی بین ادیان و همچنین در شهر مقدس مشهد حضور پیدا کرده‌ام و می‌توانم امروز در مباحثی که شما مطرح می‌کنید، شرکت داشته باشم.
 
انتهای پیام