صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۷۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲

گروه فرهنگی - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیکره جامعه را بیماری گرفته لذا نیازمند ساختن جامعه اسلامی هستیم اگر انقلاب سوم صورت نگیرد عملا اهداف انقلاب محقق نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از همدان، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی امروز 14 بهمن در مجمع بسیجیان استان همدان اظهار کرد: شرایط کشور در شرایطی است که نیاز به تحول دارد.

وی با بیان اینکه این کشور دو انقلاب داشته است افزود: انقلاب اول ایران در سال 58 با از بین بردن استبداد و انقلاب دوم در همان سال با تسخیر لانه جاسوسی همراه بود.

زاکانی با بیان اینکه باید نیاز به انقلاب جدید و پرتوانی است، اضافه کرد: پیکره جامعه رابیماری گرفته لذا نیازمند ساختن جامعه اسلامی هستیم اگر انقلاب سوم صورت نگیرد عملا اهداف انقلاب محقق نخواهد شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به هفت هدف انقلاب ابراز کرد: ظلم ستیزی، استقلال، آزادی، پیشرفت مادی و معنوی و کمک به مظلومین و مستضغفین از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه سیاسی مستقل است گفت: کشور در حوزه‌های دیگر همچون فرهنکی و اقتصادی وابسته است ما برای مسیر رشد خود که همراه با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل دهی نظام اسلامی بوده است به سه ویژگی مهم گوهر دین، رهبری و ارزش واقعی مردم نیازمند است 

زاکانی با بیان اینکه ما به دنبال جهانی شدن هستیم در حالی که آمریکا به دنبال جهانی سازی است گفت: علی رغم تلاش‌ها و پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته است آنگونه که باید این پیشرفت‌ها اسلامی نبوده و شاید بتوان گفت که ایران بیشتر نقش مقلد را داشته است، به گونه‌ای که نتوانسته ایم یک نظریه مدون و پیوسته ایرانی اسلامی ارائه دهیم. 

زاکانی خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی در چهارچوب نظام امام(ره) و امت شکل گرفته و مردم سالار است، مسئولیت در جمهوری اسلامی اگر جنبه الهی نداشته باشد بدبخت‌ترین مسئولیت‌هاست.

 

اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مردمی است

وی با بیان اینکه ویژگی‌های مردم سالاری تا حدی تحقق یافته است گفت: ارزش مردم سالاری به صورت کامل محقق نشده است.

نماینده سابق مجلس ضمن اشاره به ویژگی‌های مردم سالاری بیان کرد:آحاد مردم حق رشد و تعالی اجتماعی دارند، حق زندگی عزتمندانه و رفاه در اجتماع، دانستن، حق انتخاب، حق مشارکت، حق نظارت، حق باز خواست و ...دارند.

وی با اشاره به اینکه همه امور به مردم باز می گردد، افزود: دولت با ساز و کار حداقلی و با شدت چالاکی باید پاسخگو باشد، طبق معنویات مقام معظم رهبری در حق مشارکت، اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مردمی است، بنابراین مسیر رشد و تعالی در نظام اسلامی باید به گونه ای باشد که ویژگی‌‌های گفته شده را در برگیرد.

زاکانی با بیان اینکه بزرگترین آفت جامعه ما یک سه ضلعی است گفت: پرستش قدرت، پرستش ثروت نامشروع، پرستش بیگانگان اضلاع این مثلث است، توانمندی‌های این جامعه نیز شامل، مزیت نسبی، مزیت انحصاری و مزیت ویژه است.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: مزیت انحصاری شامل رهبری، فرهنگ غنی، مشارکت و همراهی مردم، عمق استراتژیک نفوذ انقلاب و بهره مندی از اسلام ناب محمدی است، مزیت ویژه نیز شامل، تنوع قومی مذهبی، منابع سرشار، موقعیت جغرافیایی، پیشرفت علمی در علم نوین، قانون اساسی و اقتدار امنیت است.

وی اظهار کرد: مزیت نسبی نیز استقلال قوای سه گانه، استقلال فرهنگی، سطح بالای سواد و افراد تحصیل کرده، پیشرفت علمی صنعتی و کشاورزی، فضای باز فرهنگی اقتصادی سیاسی، روز آمدی و تعامل فعال با جهان به ویژه مسلمانان است.

زاکانی با بیان اینکه همه ابعاد و حوزه‌های جامعه بر اساس مکتب امام و نگاه اجتهادی امام و رهبری است گفت: چند دیدگاه متفاوت نسبت به این مکتب وجود دارد، عده ای دشمنان هستند که مخالف واقعی اسلام هستند. 

نماینده سابق مجلس اظهار کرد: برخی مخالفین این مکتب هستند که دین را از سیاست جدا می دانند و عده ای رقبا با مکتب امام هستند که بر این باورند مکتب را قبول داریم اما باور و پایبند به آن نیستند و در آخر موافقین و طرفداران این مکتب هستند.

وظایف مسئولان پایبند به مکتب امام خمینی(ره)

وی گفت: اما در این میان پیروان مکتب امام و این نظام وظایفی دارند که می‌توان به یادآوری جهاد، امید بخشی، شبه زدایی، اصلاح گری انقلابی، مطالبه گری، خدمت رسانی و پیشرفت جویی، 4 خود سازی، الگوسازی، آگاه سازی و روشن گری اشاره کرد.

زاکانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولین صلابت اعتقادی داشته باشند ادامه داد: مشکلات بنیادین و معضلات جامعه کنونی خواب آلودگی و سطحی شدن انقلابیون، عدم رشد مناسب معرفت و بصیرت عمومی در جامعه مطابق با نیاز انقلاب، دنیا گرایی عمومی و مقام و پرستش خواهی مسئولان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: خود باوری و بسیج همه ظرفیت فکری و انسانی در نظریه پردازی نظام سازی، قانون گذاری و انجام برنامه‌های پیشرفت ایران، تعمیق فکری و مهارتی انقلابیون و هم داستانی، بالا بردن روحیه فداکاری، تشدید ظرفیت سازی، محوریت تعلیم تربیت، رشد مناسب معرفت و بصیرت عمومی در جامعه و پیشرفت جویی عمومی و رشد اخلاص از راهکاری پیشرفت کشور است.

وی افزود: هم داستانی خواص، فعال سازی گروه‌ها و افراد موثر انقلاب و جبهه سازی شخصی،هم داستانی فعالان جبهه انقلاب در قاعده هرم اجتماعی، تلاش برای شفافیت و رشد معرفت و بصیرت در جامعه، کسب آمادگی‌های نیرویی و برنامه ایی برای حل مسائل کشور از اهم اقدامات انقلابی است.

زاکانی خاطر نشان کرد: ارتقا تعامل مردمی، امید بخشی و ارائه طریق حل مشکلات همراه با مطالبه گری و کمک به مسئولین، تجمیع ظرفیت‌ها نهادی و مردمی و تسریع نهضت خدمت گذاری و الگو سازی نهادی، همبستگی مردمی،حاکمیت گفتمان انقلابی و به میدان آمدن نخبگان ومردم برای اصلاحات و توسعه خدمت گذاری انجام اصلاحات انقلابی و تعالی در پیشرفت از دیگر اقدامات انقلابی است.

انتهای پیام