صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۸۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

گروه سیاسی- مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان از اعزام سومین مرحله اردوی جهادی دانشجویان به روستاهای استان کردستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

توحید رستمی، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سومین مرحله اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مدت سه روز به دو روستای قروه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه این افراد در دو گروه شهیدان گمنام و زینبیه در روستا خدمات‌رسانی کردند، افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گروه‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و مامایی در روستاهای محروم استان مستقر شدند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان بیان کرد: دانشجویان حاضر در این اردوها، در حوزه‌های مختلف و متناسب با رشته تحصیلی به محرومان در روستاها کمک‌رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه کارهای عمرانی، درمانی، پزشکی، سلامت و دامپزشکی، آموزشی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از جمله خدمات اردوهای جهادی به مردم مناطق محروم است، بیان کرد: تشکیل این گروه‌ها خدمت به محرومان در روستاها بوده و در واقع یکی از مصادیق عملی اردوهای جهادی، کمک به کارآمدی نظام و دولت است.
رستمی توانمندی دانشجویان و کمک به نقش آفرینی آنان در بخش‌های مختلف را از اهداف تشکیل این گروه‌ها دانست و تأکید کرد: تربیت کادر مجرب بین دانشجویان، مشارکت مردم در کارهای عمرانی و فرهنگی، تشکیل کارگروه برای شناسایی مشکلات و استعدادیابی از جمله راهبردهای اصلی در برگزاری اردوهای جهادی است.
وی عنوان کرد: محرومیت‌زدایی، تربیت نیروی انسانی، ایجاد دلگرمی و مطالبه‌گری بین مردم، آشنایی دانشجویان با مناطق محروم و ایجاد احساس تکلیف نسبت به مردم از دیگر اهداف تشکیل گروه‌های جهادی است.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان در پایان یادآور شد: در این راستا بحث مطالبه‌گری از مسئولان مطرح خواهد شد چرا که جاده روستاها وضعیت مطلوبی ندارد و تردد بسیار مشکل است و باید مسئولان برای درست کردن این جاده‌ها فکر اساسی کنند.
انتهای پیام