صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۹۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و اهداف برگزاری این آزمون، اظهار کرد: از تمام ظرفیت داوران استانی در آزمون شفاهی استفاده می‌شود و حتی در شهرستان‌ها از داوران شهرستانی بهره‌گیری خواهد شد.

محمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: آموزش قرآن به‌عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه به حساب می‌آید که با هدف تأمین تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: از این‌رو مجموعه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه آموزش قرآن در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است که به همین خاطر می‌توان برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت را به‌عنوان یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه‌‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور برشمرد.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در همین راستا و با توجه به تجربه موفق برگزاری مشترک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال گذشته با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و با توجه به اعلام آمادگی دیگر نهادها و سازمان‌های ذیربط جهت مشارکت در این رویداد بزرگ قرآنی، آزمون سال جاری با مشارکت چهار دستگاه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
جعفری اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های ستاد راهبردی طرح ملی حفظ قرآن به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی به منظور در اولویت قرار دادن طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با محوریت طرح بشارت 1452، رشته حفظ جزء 30 به عنوان کار ویژه آزمون سال جاری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با توجه به اختصاص جوایز ویژه برای رشته حفظ جزء 30، لزوم برنامه‌ریزی ویژه‌ای را از سوی استان، مربیان و موسسات قرآنی برای مشارکت هرچه بیشتر افراد در این رشته می‌طلبد.

بهره‌گیری از ظرفیت داوران قرآنی بومی
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.
جعفری ادامه داد: استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از جمله دیگر اهداف این رویداد بزرگ قرآنی است.
وی خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت داوران استانی در آزمون شفاهی استفاده می‌شود و حتی در شهرستان‌ها از داوران شهرستانی بهره‌گیری خواهد شد.
زهرا حمیدی
انتهای پیام