صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه آموزش قرآن در این عصر باید به سبک و سیاق نوین باشد، تأکید کرد: بهترین شیوه آموزش قرآن در حال حاضر علاوه بر استفاده از مطالب نظری و ارتباط رو در رو استفاده از ابزارهای نوین مانند نرم‌افزارهای قرآنی است.

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از ایسنا، قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی قرآن، اظهار کرد: پس از رسیدن به محضر مقام معظم رهبری و توصیه ایشان در حفظ قرآن کریم توانستم بخشی از قرآن را حفظ کنم و در آخرین حضورم در مسابقات جهانی هندوستان و ایران رتبه اول در رشته تحقیق را کسب کردم.

وی با بیان اینکه قرآن راهنما و چراغ هدایت انسان‌ها است، تصریح کرد: نگاه به قرآن باید عمیق باشد و این دقت نظر تنها با وقت گذاشتن بر سر فهم آیات به وجود می آید.

این قاری بین‌المللی قرآن را مهم ترین اساس زندگی انسان‌ها دانست و افزود: کسی که قرآن را می‌خواند در جای جای زندگی خود حضور آن را حس می‌کند اگر کسی فکر کند در جای دیگر به ثروت و جایگاه و اسم و رسم می‌رسد مطمئن باشد که به بیراهه رفته است، که البته کسانی که در جهان اسلام مسیرشان قرآن و تبعیت شان ازاین کتاب آسمانی و اهل بیت بود، ماندگار شدند.

مقدمی قرآن را عامل وحدت بین مسلمانان عنوان کرد و گفت: قرآن می‌داند که اختلاف بین ملت‌ها همواره وجود دارد به همین دلیل می‌فرماید: «وعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقو» و توصیه می‌کند که افراد درعین وجود اختلاف نظر با هم متحد باشند.

این قاری بین‌المللی تصریح کرد: قرآن تنها سندی است که هیچ کسی، فرقه‌ای و مذهبی نسبت به سندیت و صحت وجود آن شک و تردید ندارد و مورد اتفاق همگان است.

وی با اشاره به اینکه قرآن بسیار به صداقت، دوستی، محبت، وحدت سفارش کرده است، خاطرنشان کرد: قرآن مهم‌ترین ماخذ و منبع برای اینکه به خودمان بیاییم تا بتوانیم نسبت به دیگر برادران مسلمان چه سنی و یا هر مذهب دیگراین وحدت برادری را حفظ کرده و از تفرقه دوری کنیم.

مقدمی با بیان اینکه آموزش قرآن در این عصر باید به سبک و سیاق نوین باشد، تاکید کرد: بهترین شیوه آموزش قرآن در حال حاضر علاوه بر استفاده از مطالب نظری و ارتباط رو در رو استفاده از ابزارهای نوین مانند نرم افزارهای قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم زمانی برسد که از مرحله فقط تلاوت بگذریم، گفت: همانگونه که در مجالس بزرگان و روحانیون می گویند قرآن فقط خواندن نیست بلکه مفاهیم است و از مفاهیم باید به عمل برسد و باید قبول کنیم که هنوز در قدم اول درجا زدیم.

قاری بین‌المللی قرآن در پایان یادآور شد: باید جوانان و نوجوانان به تلاوت قرآن تشویق شوند و پس از این مرحله به مفاهیم قرآن می رسیم که دغدغه قاریان است، باید جای جای قرآن را به نوآموزان تفهیم کرد تا به مرحله تبیین برسند و بتوانند حقانیت و جایگاه این کتاب آسمانی را بیش از پیش درک کنند.

انتهای پیام