صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۱۶۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

گروه اجتماعی ــ انجمن یاوران وقف اشتغال با هدف گسترش مشاغل خانگی و کاهش بیکاری در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، 30 بهمن‌ماه در آئین افتتاح انجمن یاوران وقف اشتغال و نمایشگاه صنایع‌دستی زنان که در کانون تربیتی امام صادق(ع) شهرکرد برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)، گفت: زنان همواره در تعالی و پیشرفت جوامع تأثیرگذار بوده‌اند.
وی با اشاره به کمبود برخی از موقوفات در استان، افزود: متأسفانه مردم و واقفان کمتر به نیازهای جدید توجه دارند در حالی که می‌توان با وقف آگاهانه بسیاری از مشکلات جامعه از جمله بیکاری را برطرف کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز فعالیت بسیاری از مراکز دانشگاهی و آموزشی و دانش‌بنیان به بودجه‌های دولتی وابسته است، اظهار کرد: اگر واقفین به درستی و آگاهانه وقف کنند در بسیاری از زمینه‌ها نیازی به اعتبارات دولتی نیست.
امیری با اشاره به آغاز فعالیت نخستین انجمن یاوران وقف اشتغال در استان، از آغاز فعالیت انجمن وقف در دیگر موضوعات از جمله قرآن، علم و فناوری و ... خبر داد و تصریح کرد: انجمن‌های یاوران وقف به صورت مردمی مدیریت می‌شوند و به نیازهای روز جامعه توجه دارند.
وی از آموزش و ارتقای استعدادهای زنان استان در زمینه‌های هنری و مشاغل خانگی در انجمن یاوران وقف اشتغال استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این انجمن به زودی در شهرستان‌های استان نیز افتتاح می‌شود و از ظرفیت بقاع متبرکه برای فروش آثار هنری استفاده می‌شود.
یادآور می‌شود، نمایشگاه عرضه محصولات هنری زنان استان از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا 12 صبح در کانون فرهنگی ـ تربیتی امام صادق(ع) شهرکرد برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت آموزش یا شرکت در کلاس‌های هنری و مشاغل خانگی به این کانون مراجعه کنند.
انتهای پیام