صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

گروه اجتماعی- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه گفت: شبکه های اجتماعی عضو جدایی ناپذیر جامعه ما تبدیل شدند که نقش زیادی در تغییر سبک زندگی افراد دارند و آموزش استفاده از شبکه های اجتماعی ضروری است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حمیدرضا خوشبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه امروز، دوم اسفندماه در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با محوریت آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی در سالن جلسالت فرمانداری بانه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه به فضای مجازی دسترسی دارند می طلبد که در فضای مجازی فعالیت بیشتری داشته باشیم و راهکاری های برای مبارزه با آسیب‌های فضای مجازی ارائه شود.
وی افزود: باتوجه به اینکه در فضای مجازی مرزی وجود ندارد دشمنان با ترفندها و شگردهای متفاوت سعی می‌کنند، افکار عمومی جامعه را به سمت خود جلب و ناامیدی را در جامعه ترویج دهند، بنابراین ضروری است فعالیت در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی بیشتر شود.
خوشبخت اعلام کرد: تاکنون قانون جامعی برای نظارت بر فضای مجازی تصویب نشده بنابراین بحث نظارت بر فضای مجازی با چالش مواجه است و ادارات متولی در بحث نظارتی با مشکلاتی مواجه هستند.
وی به هجوم دشمنان با ارزش‌های دینی و اعتقادی اشاره و عنوان کرد: باتوجه به فعالیت دشمنان در این فضای بیکران و ارائه برنامه های ضد اسلامی و دینی سبک زندگی اسلامی در حال تحول است که باید تلاش ما برای ارائه برنامه‌های مناسب با فرهنگی اسلامی بیشتر شود و فضا را برای غلبه دشمنان بر جامعه خالی نکنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه به راهکارهای مشکلات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید آگاهی و اطلاعات کاملی در مورد فضای مجازی داشته باشند و همچنین اموزش و پرورش نیز در این زمینه آموزش های لازم را در مدارس ارائه دهد.
وی اعلام کرد: برای کاهش اثرات فضای مجازی بر جامعه باید برنامه های اوقات فراغت در دانشگاه ها و اماکن فرهنگی و هنری برای جوانان و نوجوانان برگزار شود تا آسیب های فضای مجازی به حداقل برسد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه در پایان یادآور شد: ٣٦ کانال و گروه تلگرامی به صورت کانال خبری، فرهنگی و دینی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام