صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۲۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه جوانان مخاطب اصلی بیانیه رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: علت این موضوع اعتماد ایشان به جوانان، خلاقیت و برجستگی عنصر انقلابی گری در ایشان است و باید بدانیم که تنها راه نجات کشور اعتماد به جوانان و سپردن امور به ایشان در کنار استفاده از تجربه دیگر مسئولین است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تبریز، با تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان کشور است؛ چرا که این قشر از جامعه با نشاط و برجسته از نظر عنصر انقلابی گری‌اند و مهم‌تر از آن، نیروی پیشران کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی، یک بیانیه راهبردی و تاریخ ساز است، گفت: نکات قابل بررسی و تامل در این بیانیه فراوان است که از آن جمله می‌توان به نگاه واقع بینانه نسبت به نقاط قوت و ضعف انقلاب اسلامی و امید و خوش بینی نسبت به آینده را برشمرد که روح این بیانیه را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، افزود: مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را نه متعلق به ایران بلکه انقلابی با شعارهای جهانی می‌دانند و در آستانه دهه پنجم به قدرت منطقه‌ای ایران اشاره می‌کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ایشان در این بیانیه با نگاهی منطقی، منصفانه و توام با ریشه یابی در ارتباط با کاستی‌ها و نقاط ضعف صحبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجه دیگر بیانیه مقام معظم رهبری تاکید بر اخلاق و معنویت گرایی در انقلاب اسلامی است و نکته مهم دیگر از نظر معظم له، تبدیل ایران به ابرتمدن نوین اسلامی که واجد خصوصیات و مشی سیاسی متفاوت است.

وی با اشاره به دیدار مردم آذربایجان‌شرقی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: معظم له در بیاناتشان ابراز امیدواری کردند که مردم تبریز و آذربایجان در تحقق و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز باشند و خوشبختانه در این راستا حرکت‌هایی در دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه تبریز آغاز شده که بنده از این مسئله تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در ادامه خطبه ها، با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای منطقه شرق آسیا، گفت: سعودی‌ها به ویژه ولیعهد آن‌ها به دلیل قتل روزنامه نگار میانه رو عربستانی، از سوی حامیان خود تحت فشار قرار گرفته‌اند و می‌خواهند با این سفرها و نزدیک شدن به چین و هندستان، از شدت فشارها کم و زمینه‌ی خروج از انزوا سیاسی را فراهم کنند.

خطیب جمعه تبریز، با اشاره به اعتراضات مردمی نسبت به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای مختلف، افزود: عربستان خائن بداند نه تنها مردم کشورهای پاکستان، هندوستان، مالزی و اندونزی، بلکه همه مردم جهان با توطئه‌های این رژیم آشنا هستند و دیگر در برابر حرکات آن‌ها ساکت نخواهند نشست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز سوم اسفند ماه و کودتای انگلیسی رضا خان، اظهار کرد: کودتای انگلیسی پیامدهای زیادی برای ملت ایران داشت و امروز هم انگلیس همان مسیر را ادامه می‌دهد و همچنان طرح تجزیه‌ی ایران و دین‌زدایی را دنبال می‌کنند و باید مراقب آنان بود.

وی با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور رئیس دولت 30 کشور دنیا، 80 وزیر امور خارجه و 80 وزیر دفاع، گفت: مواضعی که وزیر امور خارجه ایران در این کنفرانس اتخاذ کرد، قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با قدردانی از مواضع محکم و مقتدرانه وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مونیخ، تصریح کرد: اگر در زمان مذاکرات هسته‌ای و انعقاد برجام، گفتار و مواضع آقای ظریف و سایر مسئولان دولتی همچون کنفرانس مونیخ محکم بود، امروز دچار این مشکلات نمی‌شدیم.

امام جمعه تبریز، با اشاره به هشتم اسفند روز علوم تربیتی، گفت: تعلم و تربیت اسلامی نسل جوان، یک راهبرد برای مقابله با تهاجم فرهنگی است به همین دلیل وظیفه خطیر امور تربیتی کشور به ویژه آموزش و پرورش در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، بسیار مهم و موثر است.

انتهای پیام