صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: زکات باید تبدیل به یک باور و عادت شود و بعد تبدیل به یک فرهنگ شود که بحمدالله چندین سال است که کارهای تبلیغی با شور و نشاط خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایکنا از کرمان، آیت‌الله سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور شب گذشته، 4 اسفند‌ماه در برنامه گفت‌و‌گو ویژه خبری شبکه پنج کرمان گفت: رسانه ملی چه در سطح کشور و چه در سطح استان‌ها برای اینگونه برنامه‌ها فصل جداگانه‌ای باز کرده و به‌خصوص استان‌ها که فراغت بال بیشتری دارند و این قابل تقدیر است.
وی افزود: بحث زکات بحث مهمی است و ما باید مردم را بیشتر با زکات آشنا کنیم و البته خیلی از مردم به وظایف خود آشنا هستند و به آن عمل می‌کنند، اما برنامه‌های تبلیغی زکات باید در طول سال ارائه شود و همه کسانی‌که امکان تبلیغی دارند، ضرورت دارد که کمک کنند تا این مقوله ارزشی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
رئیس شورای عالی زکات کشور بیان کرد: البته اینکار هم به مداومت نیاز دارد و هم زمان‌براست و زکات باید تبدیل به یک باور و عادت شود و بعد تبدیل به یک فرهنگ شود که چندین سال است که کارهای تبلیغی با شور و نشاط خوبی در حال انجام است.
آیت‌الله تقوی بیان کرد: بر اساس گزارشی در استان کرمان در یازده ماه اول سال 97 جمع‌آوری زکات 25 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و 11 میلیارد تومان طی یازده ماه زکات جمع‌آوری شده است هرچند بعضاً خود افراد، زکات را به فقیر می‌رسانند.
رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه توجه به فلسفه احکام و اینکه چرا خداوند این موضوع را واجب کرده است مهم است، تصریح کرد: قرآن مصرف زکات را برای مستمندان و فقرا بیان می‌کند که زکات دو نمونه داریم واجب و مستحب و در استان کرمان به این مهم خوب پرداخته شده است.
وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته در استان کرمان به زکات مستحبی خوب پرداخته شده است که از جمله در شهرستان انار فردی از 2000 درخت خود 50 تا60 درخت پسته را جدا کرده و به‌عنوان زکات مستحبی باغ خود آنها را پلاک‌گذاری می‌کند.
آیت‌الله تقوی فلسفه زکات را ابتدا توجه به فقرا و مستضعفین بیان کرد و افزود: بخشی از فقر را باید با زکات از بین ببریم.
وی با بیان اینکه باید کشاورزی را تقویت کنیم تا زکات بیشتری جمع آوری شود بیان کرد: کشاورزی باید علمی شود و چون اقتصاد کشاورزی متکی به درون است، این مهم یعنی کشاورزی اقتصاد مقاومتی است تقویت آن مهم است.
رئیس شورای عالی زکات کشور در جمع‌بندی، فلسفه زکات را اجرای حکم خدا، توجه به فقرا، ترتبیت کسی که زکات می‌دهند و نوع‌دوستی و انجام کار انسانی بیان کرد و گفت: رویکرد شورای زکات فرهنگ‌سازی و تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر و آگاه کردن مردم به وظایف است.
انتهای پیام