صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۳۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار کرد: دومین دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم از ۴ اسفندماه تا ۸ همین ماه در مؤسسه شهید مطهری همدان در حال برگزاری است.

قاسم جهان‌آرا، مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دومین دوره استانی تربیت مربی حفظ قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام سید‌عباس مهندسی، مسئول تربیت مربی ستاد حفظ و قرائت قرآن کریم کشور در این مکان در حال برگزاری است.
جهان آرا با بیان اینکه این دوره از روز شنبه، 4 اسفند‌ماه آغاز و تا چهارشنبه، 8 اسفند‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این دوره 60 نفر از خواهران حافظ بالای 5 جزء قرآن کریم استان در دو نوبت صبح و بعدازظهر حضور دارند.
وی با بیان اینکه این دوره با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در حال برگزاری است، اضافه کرد: استعداد‌های حفظ قرآن با توجه به شرایط و ضوابط کشوری از میان حافظان استانی شناسایی و پس از ثبت نام و آزمون اولیه از 80 نفر، در نهایت 60 نفر به حضور در این دوره دعوت شدند.
جهان‌آرا ادامه داد: این دوره‌ها در سال‌های گذشته با همکاری مرکز ملی آموزش قرائت و حفظ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با مدیریت استاد مهندسی در شهر مقدس قم برگزار می‌شد اما به دلیل تدابیر اندیشه شده و شرایط سخت رفت و آمد خواهران، برگزاری این طرح و دوره‌ها از سال گذشته به صورت متمرکز درسطح استان‌ها انجام می‌شود.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ترنم ملکوت ابراز کرد: اولین دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم سال گذشته با حضور 50 نفر از خواهران در مؤسسه موقوفه‌ای همراهیان «شهید مطهری» برگزار شد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی موسسه موقوفه‌ای شهید مطهری باید پر‌رنگ‌تر عنوان شود، گفت: در حال حاضر 60 نفر از خواهران سطح استان با اعتماد به این مکان در طول یک هفته به صورت شبانه روز به گذراندن دوره تربیت مربی حفظ قرآن مشغول هستند.
مسئول هیئت بازرسین اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور بیان کرد: این دوره در بخش آقایان نیز در مقاطع مختلف سال، با حضور 80 نفر از حافظان بالای 5 جزء در بازه زمانی 7 روزه در شهر مقدس قم برگزار شده است.
جهان‌آرا با اشاره به اینکه این دوره از مطالب کتاب در این دوره حافظان قرآن کریم چرایی و چگونگی حفظ قرآن کریم، جایگاه حفظ قرآن کریم در آیات و روایات، اصول کلاسداری حفظ، آشنایی با حفظ موضوعی، اصول عمومی کلاسداری، آداب و آفات حفظ، اصول کلاسداری کودک و احکام قرآنی و ... آشنا می‌شوند.
مدیر مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان همدان با اشاره به اینکه این دوره در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم برگزار می‌شود بیان کرد: در پایان این دوره، علاوه بر آزمون کتبی، آزمون کلاس داری نیز گرفته شده و مدرک معتبر به حافظان قرآن اعطا می‌شود.
وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری حجت‌الاسلام کاورند، مدیر‌کل اداره اوقاف استان در راستای برگزاری هر چه بهتر این دوره عنوان کرد: مدرک این دوره کاملاً معتبر بوده و دارندگان مدرک تربیت مربی حفظ قرآن می‌توانند در مراکز مختلف قرآنی مشغول به تدریس شوند.
انتهای پیام