صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۳۹۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

گروه اجتماعی ــ مراسم تكریم «مادران آسمانی» در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآنی شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرارسیدن ولادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س)، مراسم تكریم «مادران آسمانی» شب گذشته، 7 اسفندماه در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز برگزار شد.
زینب روستایی، رئیس این دانشكده در این مراسم گفت: برپایی محافل شهدا موجب ایجاد طراوت انقلابی و نشاط جهادی در میان دانشگاهیان و قرآنیان خواهد شد.
وی با یادآوری اینكه امسال سالروز خاکسپاری شهدای دانشکده با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) مقارن شده است، به ذكر احادیثی پیرامون منقبت بانوی دو عالم پرداخت و گفت: حضرت محمد(ص) در توصیف حضرت زهرا(س) می‌فرمایند سیده نساءِ العالَمیَن و سیّدَةُ نِساءِ أَهْلِ الجَنَّةِ و سیّدَةُ نِساءِ أَهْلِ الدنیا این سه مورد هم در منابع شیعه و هم در منابع اهل سنت ذکر شده است.
روستایی با اشاره به آیات 11 و 12 سوره تحریم اظهار كرد: قرآن کریم وقتی می‌خواهد زنان الگو را برای ما ذکر كند، حضرت مریم و هسر فرعون را الگوی زنان دنیا و بشریت معرفی می‌کند و با آن توصیف زیبای پیامبر حضرت زهرا(س) تاج سر زنان اهل بهشت هستند.
رئیس دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز یادآور شد: حضرت زهرا(س) در زندگی خود درس‌های زیادی به ما دادند از جمله درس ایثار، جهادگری، ولایت‌مداری، شجاعت، زهد در دنیا، معرفت و انتقال معرفت به دیگران و ایستادگی كه خانواده شهدای درس شهادت و ایستادگی به خوبی از آن حضرت آموخته‌اند.
انتهای پیام