صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۶۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

گروه فرهنگی- امام جمعه زاهدان گفت: شهدا با انتخاب درست و ایثارگری در راه عقیده، چگونه زیستن و چگونه مردن را به ما آموختند؛ امروز اگر بخواهیم دین خود را به شهیدان ادا کنیم، باید راهشان را ادامه دهیم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 17 اسفندماه گفت: شهر زاهدان امروز معطر به شمیم شهادت شده است، چراکه مردم شهیدپرور این شهر، میزبان سه شهید گمنام هستند.
وی افزود: وجود این سه شهید گمنام در مصلی قدس زاهدان، فضا را نورانی و معطر به عطر جهاد و شهادت کرده است؛ به طور قطع مدفن این شهدای عزیز در شهر زاهدان چراغ روشنگری و هدایت خواهد بود.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: شهدا با انتخاب درست و ایثارگری در راه عقیده، چگونه زیستن و چگونه مردن را به ما آموختند؛ امروز اگر بخواهیم دین خود را به شهیدان ادا کنیم، باید راهشان را ادامه دهیم.
وی ادامه داد: همان‌طور که در قرآن کریم اشاره شده است، شهدا را نباید مرده پنداریم، بلکه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی دارند؛ شهدا شاهد اعمال و رفتار ما هستند، نباید به گونه‌ای عمل کنیم که از ما رنجیده خاطر شوند.
محامی اظهار کرد: تشییع پیکر این سه شهید بزرگوار با اردوی راهیان نور و اعزام جوانان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس همزمان شده است؛ این تقارن را به فال نیک می‌گیریم، چرا که هر دو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر هستند.
امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان نظام هر روز به تلاش‌های مذبوحانه خود ادامه می‌دهند و در اقدام اخیر دیپلمات‌های ایرانی را از هلند اخراج کردند، افزود: از اقدام متقابل وزارت امور خارجه ایران و اخراج برخی از دیپلمات‌های هلندی تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام