صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۶۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حافظ ۱۴ ساله قرآن‌ برپایی کلاس آموزشی قرآن و پرداختن زکات علمش را آرزوی خود می‌داند و معتقد است که اگر مردم با آن انس بگیرند از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه حتماً کاسته خواهد شد.

امیرحسین الله‌وردی، حافظ کل قرآن کریم است که حفظ قرآن را از ۹ سالگی آغاز کرده و در ۱۱ سالگی به اتمام رسانده‌ است. وی در رشته‌های پنج جزء، ده جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در شهرستان نیشابور رتبه اول و در مسابقات استانی هم دو‌بار رتبه اول را کسب و در مسابقات سازمان اوقاف رشته 10 جزء و در مسابقات حفظ کل آموزش و پرورش و بسیج رتبه اول را کسب کرده‌ است.
امیرحسین هم اکنون در سن 14 سالگی در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی نیشابور به تحصیل در مقطع هشتم مشغول است و علاوه بر حفظ قرآن، بر ترجمه و مفاهیم و موضوعات قرآنی تسلط خوبی دارد و روی شماره صفحات، جزء، نام سوره و بالا و پایین صفحات، تسلط کاملی دارد.
وی که نخستین پسری است که در مقطع ابتدایی حافظ کل قرآن در نیشابور می‌شود و اخیراً در مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) در قم شرکت کرده است.
به همین بهانه ‌گفت‌وگویی با وی داشته که در ادامه تقدیم حضورتان می‌شود.
 
شکر که توفیق حفظ قرآن را داشتم
الله‌وردی در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: همان‌گونه که خداوند در قرآن می‌فرماید قرآن نور است و کسی که حافظ و نگهبان قرآن شود حتماً نوری در وجود وی ایجاد می‌شود و این امر برای من محقق شده و خداوند را شکر می‌کنم که توفیق حفظ قرآن را داشتم.
این حافظ قرآنی حمایت‌ها و تشویق‌های پدر و مادرش را سبب اصلی علاقه‌مند شدن به قرآن دانست و بیان کرد: از کلاس اول ابتدایی کم کم روخوانی قرآن را با تجوید آموختم؛ مادر و سپس پدرم مرا خیلی تشویق کردند لذا علاقه‌مند شدم و حفظ را از کلاس سوم ابتدایی آغاز کردم و در مدت دو سال کل قرآن را حفظ کردم و هم‌چنین صابری و شهبازی‌نیا که مربیان قرآنی در نیشابور بودند مرا تشویق کردند و این روحیه‌بخشی انگیزه‌ای شد که من توانستم قرآن را حفظ کنم.
وی با اشاره به این‌که حفظ قرآن را به‌دلیل مزایایی که دارد و در روایات متعددی در دین اسلام سفارش شده انتخاب کردم، اظهار کرد: با حفظ قرآن آرامشی در وجود من ایجاد شده که به فراگیری بهتر درس‌هایم کمک ‌می‌کند و تمرکزم افزایش پیدا کرده و دوستانم و معلم‌ها در مدرسه به آرامش و تمرکزی که شامل حال من شده غبطه می‌خورند، به این علت حفظ قرآن افتخاری بود که نصیب من شده‌ است.
الله‌‍وردی از آرزوی خود در زمینه قرآنی گفت: قصد دارم یک کلاس قرآن برپا کنم و برنامه‌ریزی‌های آن را هم انجام داده‌ام تا قرآن را به علاقه‌مندان آموزش دهم زیرا انسان باید هرچه می‌آموزد به دیگران هم آموزش دهد تا زکات علمش را بدهد و آنان هم بیاموزند و همگی از برکات قرآن استفاده کنیم.
 
تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهم
وی با اشاره به این‌که قرآن یک کتاب زیبایی است که اگر مردم با آن انس بگیرند از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه حتما کاسته خواهد شد، افزود: من نخستین حافظ پسری در نیشابور هستم که در مقطع ابتدایی حافظ کل قرآن شدم و والدین من ابتدا تجربه و راهنما نداشتند لذا با آزمون وخطا و استفاده از فایل‌ها توانستم قرآن را حفظ کنم اما سعی می‌کنیم که تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهم تا زودتر به هدف خود برسند.
الله‌وردی با بیان اینکه مزیت‌های قرآن را نمی‌توان شمرد، تصریح کرد: هر زمانی که قرآن می‌خوانم آرامش خاصی در وجودم ایجاد می‌شود و کمتر پیش می‌آید که نیازی در خود ببینم و سمت گناه بروم زیرا قرآن مانع گناه می‌شود. هر زمان که یاد قرآن می افتم وآیات در ذهنم می آید از این محیط‌هایی که احتمال گناه در آن وجود دارد دوری می‌کنم.
این حافظ قرآن بیان کرد: هر فرد قرآنی با رفتار و کردارش می‌تواند افراد بسیاری را به قرآن جلب کند؛ من مروج قرآن در میان نوجوانان هستم و به دعوت مسئولان در محافل قرآنی شهر نیشابور و روستاها شرکت و پس از تلاوت قرآن، درباره زیبایی‌ها و اعجاز آن هم صحبت می‌کنم که افراد جذب قرآن شوند و بسیاری از نوجوانان به من گفتند که شما را که دیدیم انگیزه‌ای برای حفظ قرآن پیدا کردیم.
وی افزود: اساتید بین‌المللی مانند استاد شحات انور و استاد عکاشه چندین سال قبل به نیشابور آمدند اما در حدی که یک جلسه و محفل بوده اجرای برنامه کردند و رفتند و امکان استفاده از جلسات آنان فراهم نبود؛ معتقدم ارتباط با حافظان بین‌المللی خیلی تاثیرگذار است و کسانی که حافظ هستند می‌توانند با ریزه کاری‌های قرآنی برای شرکت در مسابقات آشنا شوند.
الله‌وردی اظهار کرد: درخواستم این است که اساتید برجسته بین‌المللی ایران بیشتر به همه شهرها و شهرستان‌ها بروند و محافل محدود به مراکز چند استان خاص نشود زیرا جای کار در زمینه قرآنی زیاد است و در شهرهای کوچک این مشکل است که در آن افراد برجسته کمتر برای استفاده قرآن‌آموزان حضور می‌یابند.
انتهای پیام