صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۷۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان گفت: سیاست‌های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل که در ۱۳ بند از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است به عنوان نقشه راه و ملاک عمل دستگاه‌ها در حوزه پدافند غیر عامل است.

به‌گزارش ایکنا از همدان، عبدالله امیری، سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان، چهارشنبه 22 اسفند در کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر همدان، افزود: پدافند غیرعامل مکمل مدیریت بحران است که در مواقع بروز حوادث و تهدیدات غیر طبیعی وظیفه مدیریت این رویدادها را برعهده دارد.
وی با تأکید بر اینکه همچون حوزه آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و مصون‌سازی به عنوان یک اصل باید توجه شود، اظهار کرد: کاهش حوادث ناشی از حوادث غیرطبیعی، کاهش آسیب‌پذیری و صیانت و حفاظت از مردم از اهداف و برنامه‌های اصلی پدافند غیرعامل است.
امیری در ادامه گفت: بر اساس مفاد قانونی مصوب در برنامه های توسعه کشور و همچنین دستورالعمل‌ها پروژه‌های عمرانی و طرح‌های توسعه شهری بایستی پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند و الزامات و ملاحظات پدافندی در آنها مدنظر قرار گیرد.
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری همدان با اعلام اینکه بیش از 60 شرکت مشاور دارای صلاحیت مطالعه و اظهار نظر در حوزه پدافند غیرعامل در کشور وجود دارد، افزود: به دنبال این هستیم که مشاورانی از همدان برای اخذ پروانه فعالیت و آموزش به سازمان پدافند غیرعامل معرفی شوند.
انتهای پیام