صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۹۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

گروه فرهنگی- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اکوتوریسم برای کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود؛ در کشور هم اکنون ۱۵۰۰ واحد بوم گردی دارای مجوز هستند و فعالیت دارند که هدف ما رساندن این تعداد به ۲۰۰۰ واحد بوم گردی در کشور است.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «مزگینی بهار» شبکه استانی کردستان، این استان را یک منطقه تاریخی خواند و اظهار کرد: علاوه بر تاریخی بودن این استان طبیعت زیبا و بی نظیر آن از دیگر جاذبه های برجسته این استان است.
وی با مهم خواندن استان کردستان در زمینه های مختلف از جمله فرهنگ، طبیعت و هنر گفت: کردستان مهد تمدن ایران زمین است.
معاون رئیس جمهوری افزود: هدف اول از سفر به کردستان را دیدار با مردم خونگرم و مهمانواز استان برشمرد و افزود: دعوت میکنم از تمامی مردم ایران که به کردستان زیبا سفر کنند.
وی عنوان کرد: برنامه ریزی برای توسعه اکوتوریسم و طبیعت گردی در حال انجام است و این بخش از گردشگری در سطح کشور در حال پیشرفت است.
دکتر مونسان بیان کرد: برای کردستان ۱۴۰۱ برنامه ریزی کردیم و امیدواریم گردشگری در کردستان با این اقدام پیشرفت بیشتری کند، ثبت جهانی هورامان جزء برنامه های سازمان است و پس از تکمیل پرونده آن، این مهم عملی خواهد شد.
وی با ابراز علاقه به فرهنگ و آداب و رسوم کم نظیر کردستان اعلام کرد: من شهروند افتخاری کردستان هستم.
معاون رییس جمهوری اکوتوریسم برای کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود؛ در کشور هم اکنون ۱۵۰۰ واحد بوم گردی دارای مجوز هستند و فعالیت دارند که هدف ما رساندن این تعداد به ۲۰۰۰ واحد بوم گردی در کشور است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور یکی از نقاط ضعف در گردشگری کشور را معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های آن برشمرد و یادآور شد: برای این رفع این کاستی در حال برنامه ریزی هستیم.
انتهای پیام