صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۹۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

گروه اجتماعی ــ استاندار کردستان گفت: مردم فرهنگی و فهیم استان ‌به‌دلیل وقوع سیل اخیر در چند استان کشور به پاس احترام به درگذشتگان این حوادث مراسم و برنامه‌های نوروزی خود را برگزار نمی‌کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، هفتم فروردین‌ماه در بازدید از مراکز پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در سنندج، اظهار کرد: متأسفانه در ایام تعطیلات نوروزی امسال شاهد بروز حادثه دلخراش وقوع سیل در برخی استان‌های کشور بودیم که موجب جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان و نیز بروز خسارات فراوان مالی شد، که مردم کردستان خود را در غم و مصیب بازماندگان شریک می‌دانند.
وی افزود: امسال به دلیل نامساعد بودن شرایط جویی شاهد کاهش ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان هستیم که مسلماً با مساعد شدن هوا با توجه به جاذبه‌های گردشگری استان به تعداد مسافران نوروزی ورودی به کردستان افزوده خواهد شد.
مرادنیا با اعلام آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه اسکان و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی بیان کرد: امکانات لازم برای رفاه هر چه بیشتر مسافران در سطح استان فراهم شده و امیدواریم که مسافرانی که کردستان را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اند در نوروز امسال از زیبایی‌های طبیعی و گردشگری کردستان بهره‌مند شوند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: از مسافرانی که در این ایام در استان حضور دارند درخواست می‌کنیم که به علت شرایط نامساعد آب و هوایی در صورت امکان در مناطق حادثه خیز و درحاشیه رودخانه‌های استان توقف نکند و در محل‌های امن و مراکز اسکان پیش‌بینی شده استان مستقر شوند.
استاندار کردستان بیان کرد: در چند روز اخیر به علت افزایش میزان بارندگی‌ها در سطح استان ظرفیت برخی از سدهای استان پر شده و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و تشکیل ستاد بحران استان و با بسیج کلیه امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی استان آماده مقابله با بروز هرگونه حادثه هستیم.
وی در پایان یادآور شد: به دقت همه جوانب را بررسی و زیر نظر داریم و اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهیم و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها و مناطق پایان دست سدهای استان که موجب بروز تلفات جانی و مالی شود به شدت برخورد می‌کنیم.
انتهای پیام