صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۰۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

گروه اجتماعی- استاندار کرمانشاه گفت: آمادگی نسبی برای مقابله با سیل در استان ایجاد شده و از ظرفیت‌ها و امکانات برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل استفاده می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه عصر امروز 11 فروردین در نشست ستاد بحران استان با حضور معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: موج اول بارندگی از چهارم تا هشتم بود و آبگرفتگی کل شهرهای استان را فرا گرفت.
وی افزود: سرپل‌ذهاب در مسیر سیل قرار داشت و کانکس‌هایی که در مسیر سیل بودند تخلیه شدند. در موج اول بارندگی‌ها تلفات جانی کم بود و تنها یک کشته داشتیم هرچند خسارت سنگینی به زیرساخت‌های استان وارد شد.
بازوند تصریح کرد: با ورود سامانه جدید به اندازه یک فصل بارندگی داریم و آمادگی نسبی برای مقابله با این موج ایجاد شده است.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: آماده باش خوبی در استان صورت گرفته و در این راستا 45 جلسه مدیریت بحران با مصوبه تشکیل و ابلاغ شده است.
وی افزود: از تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از سیل استفاده می‌شود.
بازوند اظهار کرد: 856 مدرسه، 900 سالن و 297 مسجد در معرض سیل قرار دارند و در برسی‌های انجام شده 668 روستا با جمعیت 14126 خانوار در معرض سیل در شهرها بیش از 5000 خانوار در معرض سیل هستند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به آسیب‌ زیرساخت‌ها در حوزه نیرو اشاره و عنوان کرد: از ظرفیت سدها یک میلیارد و 206 میلیون متر مکعب پر شده است و 530 متر مکعب بر ثانیه رهاسازی می‌شود.
وی تصریح کرد: 243میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده و در بخش راهداری 300 پل آبرو در روستاها و بین شهرها تخریب شده است.
بازوند خواستار تخصیص سامانه سردسیری امسال به استان شد و آن را عاملی در توسعه استان توصیف کرد. وی خواستار بازگشایی مرز خسروی و فراهم شدن زیرساخت‌های بندر خشک شد.
انتهای پیام