صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۱۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انتظاری که از جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی و جهادی می‌رود، این است که نیازهای اساسی و زیربنایی استان را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاشی جهادی کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی استان، صبح امروز، 17 فروردین‌ماه به دیدار نوروزی با حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان رفتند.
حجت‌الاسلام محامی در این دیدار ضمن تبریک عید مبعث و سال نو، بیان کرد: جهاد دانشگاهی، نهادی انقلابی است که در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است.
وی ادامه داد: گستردگی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی یک نقطه قوت برای این نهاد علمی و انقلابی است؛ انتظارات از این نهاد بالاست و توقع داریم کارهای جهادی و انقلابی انجام دهد.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه این استان نیازها و ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف دارد، افزود: جهاد دانشگاهی دو کار اساسی انجام دهد؛ اولا نیازهای اساسی و زیربنایی را شناسایی و برای رفع آنها تلاشی جهادی انجام دهد و دیگر اینکه در جهت توازن منطقه‌ای و انجام فعالیت‌ها در شمال و جنوب استان مطالعه و طرح‌های شاخصی را طراحی و تدوین کند.
محامی اظهار کرد: نتیجه و ثمره عملی طرح‌ها و کارهای ماندگار در این استان پهناور و محروم به همت و تلاش جهادی وابسته است که امید است جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه همچنان موفق عمل کند.

منصور تاجری، رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز در این دیدار عنوان کرد: این نهاد علمی به‌عنوان عنصر پیوند‌ دهنده مباحث تئوری و عملی و رابط بین دانشگاه و جامعه محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: افتخار ما در جهاد دانشگاهی یکی تاییدات مکرر مقام معظم رهبری از این نهاد انقلابی است و دیگری افتخار انقلابی بودن جهادگران‌اش است که بعد از قریب به چهل سال از عمر با برکت این نهاد، انقلابی بوده و همچنان انقلابی مانده‌اند.
رییس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که جهاد دانشگاهی را نهالی نورس و امید بخش دانستند که به درختی تناور و ثمربخش تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر جهاد دانشگاهی نهادی است علمی و انقلابی با هویتی اسلامی، برخوردار از منابع انسانی کیفی و کارآمد، الهام بخش و مؤثر در کشور، پیشگام در توسعه علم، فناوری و فرهنگ و در تعاملی سازنده در عرصه ملی و بین‌المللی.
وی سه طرح شاخص راه اندازی مرکز فراوری گیاهان دارویی و معطر در سیستان و شمال استان و بومی سازی دانش فنی تولید بچه ماهی و پرورش ماهی در قفس در سواحل مکران در جنوب استان و کلینیک تخصصی دندانپزشکی در مرکز استان را از طرح‌های مهم جهاد استان در سال جاری دانست.
تاجری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با روحیه و تفکر جهادی و انقلابی به عرصه‌های مختلف ورود پیدا می‌کند، عنوان کرد: این نهاد انقلابی توانایی ورود به عرصه‌های مختلف و برنامه‌های بر زمین مانده جامعه را دارد و مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، تحقیقاتی، اشتغال و کارآفرینی را با جدیت و توجه ویژه‌ای برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کند.

انتهای پیام